پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ

بهترین اخبار ایران و جهان

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ

۵۳۸ بازديد
یکی از سرگرمی های مهم و لذت بخش در جامعه مدرن، بازی های رایانه ای است. برای اجرای این بازی ها ابتدا به سخت افزار پردازشی مناسب و سپس نمایشگر نیاز داریم. اکثر مردم فکر می کنند از بازی هایی با سخت افزار قدرتمند و گران قیمت لذت خواهند برد، اما اینطور نیست. بلکه پردازش بخشی از فرآیند مدیریت روان است. ما باید این تصاویر پردازش شده را ببینیم ، و این بدون مانیتور مناسب امکان پذیر نیست. اما معیارهای انتخاب مانیتور مناسب چیست؟

اولین قدم این است که تعیین کنیم از مانیتور خود چه انتظاری داریم. در واقع با این کار نیازسنجی انجام خواهیم داد. نیازسنجی کمک زیادی به انتخاب پارامترهای مناسب برای مانیتور خواهد کرد. البته پارامترهای یک مانیتور بازی مناسب با یک مانیتور طراحی مناسب یکسان نخواهد بود. سپس با توجه به نیاز مشخص شده، باید پارامترهای مناسب و مورد نظر را انتخاب کنیم. در زیر به ارائه پارامترهای مهم و اساسی خواهیم پرداخت.

جستجو و خرید مانیتور بازی

سرعت واکنش

این پارامتر بیان می کند که چقدر طول می کشد تا یک پیکسل تمام رنگ ها را در طیف رنگی نمایش دهد (معمولاً 16.7 میلیون رنگ). خاکستری معمولاً به عنوان نقطه شروع برای آزمون استفاده می شود. به همین دلیل است که گاهی اوقات از عبارت GTG در این پارامتر استفاده می شود که به اختصار از Gray به Gray می گویند. زمان پاسخگویی اغلب به پنل و فناوری تولید بستگی دارد. هر چه مقدار این پارامتر بیشتر باشد، تصاویر در تصاویر پرسرعت تارتر خواهند بود. بنابراین، مقدار این پارامتر با توجه به هدف کار افراد مهم است. گیمرها به زمان واکنش کمی نیاز دارند ، به ویژه در ژانرهای اکشن و مسابقه ای ، جایی که دوربین بسیار سریع حرکت می کند. معمولا زمان پاسخ 1 تا حداکثر 5 میلی ثانیه برای این دسته از کاربران کافی است.

نرخ نوسازی تصویر

این پارامتر نشان دهنده حداکثر تعداد تصاویری است که مانیتور می تواند در 1 ثانیه نمایش دهد و برحسب هرتز بیان می شود. این پارامتر برای گیمرهایی که می توانند سخت افزار بالایی ارائه دهند بسیار مهم است و دلیل آن تعداد فریم هایی است که GPU می تواند پردازش کند. مانیتورها معمولا دارای نرخ به روز رسانی 60 هرتز هستند، بنابراین اگر پردازنده گرافیکی شما بتواند بیش از 60 فریم در ثانیه را پردازش کند، این تفاوت عملاً بی فایده خواهد بود زیرا نمایشگر شما قادر به نمایش آن نخواهد بود. اگرچه همان فرکانس بروزرسانی 60 هرتز برای اجرای بازی های مدرن مدرن که نیاز به پردازش سنگین دارند ، کافی است ، اما اگر می توانید از عهده آن برآیید ، بهتر است یک مانیتور بازی حرفه ای تهیه کنید که سرعت بروزرسانی آن بالاتر از 60 هرتز باشد. کردی

زاویه دید

این پارامتر نشان می دهد که مانیتور چقدر می تواند رنگهای واقعی را نمایش دهد. به عبارت دیگر، اگر از این زاویه به صفحه نمایش نگاه کنیم، رنگ ها و کیفیت تصویر پایین می آید. این پارامتر ارتباط مستقیمی با فناوری به کار رفته در پنل دارد که در قسمت پنل به زاویه دید هر یک می پردازیم.

پانل

مهمترین جزء مانیتور ، که برخی پارامترهای دیگر به آن بستگی دارد ، پنل خواهد بود. مانیتورها معمولاً از سه نوع پنل استفاده می کنند. این پنل ها شامل TN ، IPS و VA هستند. هر یک از این پانل ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند:

پنل TN: این پنل ها که یکی از قدیمی ترین پنل های مورد استفاده در ساخت مانیتور هستند، زمان پاسخ دهی بسیار کمی دارند (اغلب ۱ میلی ثانیه)، اما زاویه دید محدودی ارائه می دهند و رنگ ها تا حدودی غیر واقعی و عمیق هستند.

پنل IPS: این پنل ها برعکس پنل های TN هستند. رنگهای نمایش داده شده توسط مانیتورهایی که از این پنل ها استفاده می کنند نزدیک به واقعیت است و همچنین دارای زاویه دید بسیار وسیع تری هستند (اغلب 178 درجه افقی و 178 درجه عمودی). اما مشکل اصلی آنها زمان پاسخگویی است که معمولاً 5 میلی ثانیه یا بیشتر است.

پنل VA: این پنل ها را می توان بین پنل های IPS و TN قرار داد. البته در ابتدا این پنل ها چندان موفق نبودند اما در حال حاضر اکثر مشکلات آن ها برطرف شده است و این یکی از پرکاربردترین پنل ها در صنعت برای تولید مانیتور به خصوص مانیتور منحنی است. زمان پاسخگویی این پنل ها از 1 میلی ثانیه تا 6 یا 7 میلی ثانیه متغیر است. زاویه دید آنها به اندازه پنل های IPS گسترده است و رنگ های نمایش داده شده بین دو پنل دیگر قرار می گیرند (نه IPS معمولی و نه غلظت TN).



ال جی 19M38A با قیمتی در حدود 2000000 تن

برای خرید این مانیتور به لینک زیر مراجعه کنید

به عنوان اقتصادی ترین گزینه به سراغ برند معروف ال جی رفتیم. این مانیتور مجهز به پنل 19 اینچی TN است که زمان پاسخگویی آن 5 میلی ثانیه و نرخ رفرش تصویر 60 هرتز است. از دیگر ویژگی های این مانیتور می توان به زاویه دید 65.90 درجه، کنتراست 600:1 و وضوح 1366x768 اشاره کرد. تنها یک پورت D-Sub برای 19M38A به عنوان پورت ورودی / خروجی وجود دارد. با توجه به مشخصات ذکر شده، نباید از ال جی 19M38 انتظار یک مانیتور حرفه ای داشته باشید، اما اگر انتظارات خود را محدود کنید، این مدل به شما کمک خواهد کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.