جمعه ۰۳ فروردین ۰۳

بهترین ماوس های مخصوص بازی موجود در بازار ایران

۴۸۱ بازديد
در این مطلب به معرفی ۱۰ ماوس مخصوص بازی می‌پردازیم که هم‌اکنون می‌توانید آن‌ها را در بازار ایران تهیه کنید.

ماوس را شاید بتوان مهم‌ترین اسلحه پی‌سی گیمرها دانست. یک ماوس خوب، می‌تواند فرق بین شکست و پیروزی باشد. به همین دلیل هم هست که اکثر پی‌سی گیمرها، به‌خصوص آنهایی که به‌صورت حرفه‌ای مشغول به بازی هستند، حاضرند هزینه‌های گزافی را برای به‌دست آوردن بهترین ماوس‌های موجود در بازار پرداخت کنند. همین مسئله هم باعث شده است که در سال‌های اخیر شاهد عرضه انواع و اقسام ماوس‌های گیمینگ توسط شرکت‌های بزرگ تولید وسایل جانبی باشیم. راهنمای خرید موس گیمینگ
اما اینکه چه ماوسی را خریداری کنیم، همیشه یکی از مهم‌ترین سوالات در هنگام تهیه این وسیله جانبی بوده است. به‌دلیل تعدد بسیار زیاد ماوس‌های مخصوص بازی، انتخاب برای خریداری یک ماوس، کاری دشوار است. ماوس‌های مخصوص بازی معمولا قیمت بسیار بالاتری نسبت به ماوس‌های معمولی دارند و به همین دلیل یک انتخاب درست، می‌تواند هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند و هم باعث شود تا سال‌ها نیاز به خرید محصول دیگری نداشته باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، ۱۰ تا از بهترین ماوس‌های مخصوص بازی موجود در بازار ایران را معرفی کنیم.

در این راهنمای خرید سعی کرده‌ایم علاوه‌بر معرفی تعدادی ماوس با قیمت مناسب، انتخاب‌های بالا رده را نیز در فهرست خود داشته باشیم. با راهنمای خرید ماوس‌ گیمینگ موجود در بازار ایران با زومجی همراه باشید:

ماوس گیمینگ Rapoo V16

ماوس Rapoo V16
در چند سال اخیر برند راپو موفق شده نام خود را به‌عنوان یکی از برندهای اقتصادی‌ای که محصولاتش کیفیت بسیار خوبی دارند، مطرح کند. اولین ماوس پیشنهادی ما، ماوس V16 محصول این شرکت است که در عین سادگی ظاهری، تمام ویژگی‌هایی را که یک گیمر به آن نیاز دارد، در خود جای داده است. ماوس V16 راپو، یک محصول برای کسانی است که از یک طرف بازی کردن را جدی می‌گیرند و از طرف دیگر دوست ندارند که تجهیزات آن‌ها ظاهری عجیب و غریب داشته باشند. این دسته از افراد دوست دارند تا از ماوس خود هم به‌صورت روزمره استفاده کنند و هم با آن به انجام بازی بپردازند. Rapoo V16 به‌دلیل قیمت مناسب، طراحی ساده و ارگونومیک، وزن سبک و عملکرد مناسبی که از خود در بازی‌ها به‌جای می‌گذارد، توانایی ان را دارد تا به یک انتخاب خوب برای این دسته از افراد تبدیل شود. پیشنهاد می‌کنیم برای بیشتر آشنا شدن هرچه بیشتر با این محصول، بررسی زومجی از ماوس Rapoo V16 را از دست ندهید.

Rapoo V280

ماوس Rapoo V280
باز هم یک محصول دیگر از برند راپو. نسخه V280 در مقایسه با ماوس V16، ویژگی‌های بسیار بیشتری را دارد و به همین دلیل قیمت آن نیز نسبت به برادر کوچک‌تر خود، بالاتر است. اما تفاوت‌ها بین این دو ماوس به همین‌جا ختم نمی‌شود. ماوس V280، از لحاظ ظاهری، بسیار بیشتر شبیه به یک محصول گیمینگ است. از لحاظ ویژگی‌ها نیز تمام آن چیزی را که یک گیمر می‌خواهد، این ماوس در خود جای داده است. یکی از ویژگی‌های جذاب این محصول، نوردهی RGB آن است. روی ماوس و در کناره‌های آن، نورهای بسیار زیبایی قرار گرفته است که کاربر می‌تواند بنا به سلیقه خود، تمام این بخش‌ها را شخصی‌سازی کند. دقت این ماوس تا ۷۰۰۰ DPI بالا می‌رود و به همین دلیل یک انتخاب خوب برای کسانی محسوب می‌شود که بازی‌های خود را جدی می‌گیرند. اتصال باسیم توسط یک کابل ۱۸۰ سانتی‌متری، طراحی ارگونومیک و حافظه داخلی، از دیگر ویژگی‌های این ماوس جذاب هستند. ماوس V280، ماوسی با طراحی خاص و نوردهی RGB است که انتخاب مناسبی برای پی‌سی گیمرها به حساب می‌آید.

Tsco TM2021

ماوس Tsco TM 2021
اگر به‌دنبال این هستید که ماوسی تهیه کنید که ظاهری کاملا متمایز با دیگر محصولات داشته باشد، ماوس TM2021 محصول تسکو، برای شما ساخته شده است. طراحی عجیب و جذاب این ماوس را به‌علاوه قیمت بسیار مناسب آن بکنید تا ببینید که پیشنهاد آن برای کسانی که می‌خواهند خاص باشند، کار بسیار ساده‌ای است. این ماوس ۱۲۴ گرمی دارای ۸ دکمه است و دقتی با بیشینه ۳۲۰۰ DPI را در خود جای داده است. طراحی ارگونومیک، کابل یک و نیم متری که ازطریق درگاه USB به رایانه شخصی متصل می‌شود و دکمه‌های تعبیه شده‌ای روی ماوس که می‌توان از آن‌ها برای تغییر DPI استفاده کرد، از دیگر ویژگی‌های این ماوس محسوب می‌شوند. این ماوس مخصوص بازی، یکی از خاص‌ترین و در عین‌ حال ارزان‌ترین ماوس‌های موجود در این فهرست است.

ماوس MM830

ماوس Cooler Master MM830
یک ماوس با یک نمایشگر! اگر با خواندن این جمله این ماوس به محصولی جذاب برای شما تبدیل نشده است، نگران نباشید. زیرا MM830 محصول کولر مستر، علاوه‌بر این ویژگی، دارای ویژگی‌های بسیار بیشتر دیگری است که آن را به یک انتخاب بسیار خوب برای پی‌سی گیمرها تبدیل می‌کند. این ماوس دارای بیشینه رزولوشن ۲۴ هزار DPI است. علاوه‌بر این، چهار دکمه در بخش کناری این ماوس تعبیه شده است که چینشی شبیه به D-Pad گیم‌پد دارند. از ویژگی‌های جذاب دیگر این ماوس، می‌توان به نوردهی RGB در بخش‌های مختلف ماوس و طراحی ارگونومیک آن اشاره کرد. نمایشگر تعبیه شده در قسمت کناری ماوس نیز می‌تواند به‌صورت کامل شخصی‌سازی شود و توانایی این را دارد که اطلاعات مختلفی را در اختیار گیمر قرار بدهد. می‌توانید برای آشنایی هرچه بیشتر با این محصول، بررسی آن را در زومجی مطالعه کنید.

Cooler Master CM310

ماوس Cooler Master CM310
محصولی دیگر از کولر مستر، این‌بار با ویژگی‌های کمتر، ظاهری ساده‌تر، قیمتی پایین‌تر اما عملکردی بسیار خوب. ماوس CM310، با طراحی ارگونومیک خود که به‌علاوه امکانات مخصوص بازی شده است، پیشنهاد بسیار مناسبی برای گیمرها به حساب می‌آید. این ماوس نسبت به MM830 قیمتی ارزان‌تر دارد اما از لحاظ عملکرد در بازی‌های، چیزی از برادر بزرگ‌تر خود کم ندارد. قابلیت شخصی‌سازی نورهای تعبیه شده روی ماوس، ظاهری ساده که برای افرادی که دوست ندارند ماوس‌هایشان کلمه «گیمینگ» را فریاد بزند، ۸ کلید، وزنی ۱۰۰ گرمی و حسگر بسیار دقیق که رزولوشن بیشینه‌ای برابر با ۱۰ هزار DPI دارد، ماوس CM310 را به یکی از ماوس‌های جذاب با عملکرد بسیار خوب فهرست ما تبدیل کرده است.

بازی سازی یا Gamification یا Game developing چیست؟

بازی سازی هنر ایجاد بازی ها، طراحی، توسعه و انتشار یک بازی را توصیف می کند. ساخت بازی شامل فرآیندها، جوایز، تعامل و درگیری بازیکن و طراحی مراحل می‌شود. یک بازی ساز باید نقش یک برنامه نویس، طراح صدا، هنرمند، طراح و بسیاری نقش‌های دیگر را بازی کند.

انواع بازی‌های دیجیتال

1- بازی‌سازی کنسولی (Console Gaming)

بازی کنسولی اصلی‌ترین و معروف‌ترین شکل بازی دیجیتال است. پیش‌ازاین، Nintendo و Sega بر بازار کنسول حاکم بودند اما در حال حاضر Xbox و Playstation پرطرفدارترین کنسول‌های بازار هستند که امکان تجربه‌ی استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های بازی را برای میلیون‌ها کاربر به ارمغان آورده‌اند.

منبع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.