پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت

بهترین اخبار ایران و جهان

فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت

۴۸۱ بازديد
ژل‌های لوبریکانت به درمان خشکی واژن کمک می‌کنند و باعث مرطوب کردن واژن می‌شوند. خشکی واژن که ممکن است به دلایل مختلفی همچون عدم تحریک جنسی، استفاده از مواد شیمیایی، شیمی درمانی، رسیدن به سن یائسگی، شیردهی، کم آبی بدن، سیگار کشیدن و استفاده از روش‌های کنترل بارداری ایجاد شود، باعث احساس درد در زمان نزدیکی و کم شدن میل جنسی در زوجین می‌شود اما استفاده از این ژل به دلیل کاهش اصطکاک در زمان رابطه جنسی، از بروز درد و سوزش در زمان نزدیکی جلوگیری می‌کند و به داشتن یک رابطه جنسی خوب و افزایش لذت روابط زناشویی کمک می‌کند.

انواع مختلف ژل‌های لوبریکانت
ژل‌های لوبریکانت انواع مختلفی دارند و شامل چند دسته می‌شوند که در ادامه توضیح می‌دهیم.

• ژل‌های لوبریکانت بر پایه آب
از این نوع ژل‌ها در روابط جنسی استفاده می‌شوند و با کاهش اصطکاک، باعث کاهش درد ناشی از خشکی واژن می‌شوند و به دلیل خاصیت روان کنندگی، از پاره شدن کاندوم جلوگیری می‌کنند. همچنین این ژل‌ها در پزشکی کاربردهای مختلفی دارند، برای مثال متخصص زنان برای سهولت معاینه و یا سونوگرافی از این نوع ژل استفاده می‌کند و در زمان معاینات مقعدی نیز استفاده از این ژل مانع از آسیب دیدن این ناحیه می‌شود. علاوه بر این، این ژل‌ها باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند، به راحتی شسته شده و خاصیتشان را سریع از دست نمی‌دهند؛ همچنین به دلیل داشتن مواد آنتی باکتریال، از بروز عفونت جلوگیری می‌کنند.

ژل‌های لوبریکانت بر پایه روغن
ژل‌های روغنی معمولا حاوی ویتامین E، روغن نارگیل و وازلین هستند و با یک بار استفاده از بین نمی‌روند و به راحتی پاک نمی‌شوند. از آنجایی که اکثر بانوان به ویتامین E و وازلین حساسیت دارند، نباید از این نوع ژل‌ها در روابط جنسی استفاده کرد. ژل حاوی روغن نارگیل، می‌تواند PH واژن را تغییر دهد و باعث افزایش احتمال ابتلا به واژینوز باکتریال شود. علاوه بر این، این ژل‌ها باعث آسیب دیدن کاندوم شده و احتمال پاره شدن آن را بالا می‌برند.

• ژل‌های لوبریکانت بر پایه سیلیکون
این نوع ژل نسبت به ژل‌های لوبریکانت بر پایه آب، غلظت، دوام و روان کنندگی بیشتری دارند، به راحتی تمیز نمی‌شوند و باعث ایجاد یک لایه نازک روی سطح مورد نظر می‌شوند و به این ترتیب، محیطی را برای رشد باکتری‌ها و آلودگی فراهم می‌کنند، در نتیجه احتمال ابتلا به عفونت را بالا می‌برند. استفاده از این نوع ژل همزمان با سایر محصولات سیلیکونی توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند باعث ایجاد واکنش شیمیایی شود اما استفاده از کاندوم لاتکس بلامانع است و باعث ایجاد مشکل نمی‌شود.

• لوبریکات طبیعی
استفاده از برخی مواد طبیعی در افرادی که به سایر ژل‌های لوبریکانت حساسیت دارند می‌تواند مؤثر باشد. برای مثال روغن نارگیل گزینه مناسبی است اما باید توجه داشت که استفاده همزمان آن با کاندوم، باعث افزایش احتمال پارگی کاندوم می‌شود.

دستور العمل تهیه ژل مو طبیعی به همراه ژلاتین

ژلاتین حاوی پروتئین ‌های کراتین است که به مو می ‌چسبند تا آن را تقویت کنند. آلوئه ورا به ویژه به مناطق آسیب ‌دیده می ‌چسبد و به نرم کردن کوتیکول مو، افزایش درخشش و کاهش شکستگی آن کمک می‌ کند.

همان طور که در جاهای دیگر مطالعه کرده اید، موهای سالم هم قوی و هم انعطاف پذیر هستند منتها موهایی که پروتئین زیادی دارند می توانند سخت شوند، انعطاف پذیری خود را از دست دهند و در برابر شکستگی آسیب پذیر شوند. مقدار ژلاتین موجود در این دستور العمل به قدری اندک است که اگر به صورت مداوم استفاده شود، مسئله ای نخواهد داشت، اما اگر متوجه شدید که موهای شما انعطاف پذیری خود را از دست می دهند، به صورت کاملا ایده آل می توانید این دستورالعمل را با گزینه های دانه کتان یا آلوئه ورا جایگزین کنید.

مواد سازنده

  • یک چهارم تا نصف قاشق چای خوری ژلاتین
  • نصف پیمانه آب مقطر بسیار گرم
  • حداکثر 24 قطره روغن ضروری (اختیاری)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.