جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید مودم adsl خانگی

بهترین اخبار ایران و جهان

راهنمای خرید مودم adsl خانگی

۵۴۳ بازديد
این روزها در خانه و محل کار همه ما مودمی برای اتصال به اینترنت داریم. چقدر با مکانیزم مودم آشنا هستید؟ آیا می دانید برای انتخاب و خرید مودم مناسب با توجه به نیاز و بودجه خود ، چه معیارهایی را باید در نظر بگیرید؟
ابتدا مودم ADSL را معرفی کرده و سپس در مورد مهمترین معیارها و عوامل انتخاب آن صحبت می کنیم. در پایان مقاله ما 10 مدل مودم را ارائه می دهیم.

اینترنت ADSL چیست؟
ADSL مخفف Asymmetric Digital Subscriber Line است. ADSL نوعی شبکه اینترنتی است که با استفاده از خطوط تلفن ثابت کار می کند. این خطوط تلفن راهی برای دستیابی به نرخ بالای داده است. دستگاه ADSL می تواند به سرعت 6 مگابیت بر ثانیه برسد.

راهنمای خرید مودم adsl خانگی
یکی از مهمترین مزایای اینترنت ADSL اتصال مداوم به اینترنت است. از سوی دیگر ، می توانید به راحتی و همزمان از تلفن ثابت خود با استفاده از اینترنت استفاده کنید. لازم به ذکر است که این نوع اینترنت قطعاً به تلفن ثابت نیاز دارد.
مودم های ADSL معمولاً به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

مودم های بی سیم ADSL
مودم های بی سیم ADSL به مودم های بی سیم یا مودم های WiFi معروف هستند. همانطور که از نامش مشخص است ، این مودم ها دارای اتصال بی سیم هستند و می توانید به راحتی چندین دستگاه مختلف مانند چندین لپ تاپ و چندین گوشی را به هم متصل کنید. البته این مودم ها علاوه بر پشتیبانی از همه دستگاه هایی که قابلیت اتصال به اینترنت بی سیم را دارند ، در بسته خود چندین پورت LAN دارند که قابلیت اتصال به دستگاه با کابل را نیز فراهم می کند.
همه مودم های ADSL بی سیم دارای آنتن هایی هستند که وظیفه آنها پوشاندن دستگاه های اطراف در محدوده طولانی تر است. هرچه تعداد آنتن ها بیشتر باشد ، برد دستگاه بیشتر خواهد بود. این مودم ها گرانتر از مودم های کابلی هستند ، اما خدمات بهتری نیز دارند.

انواع مودم های بی سیم
مودم های بی سیم معمولاً به سه دسته زیر تقسیم می شوند:
مودم های وای فای از سری A و B: این دو نوع مودم از قدیمی ترین مدل های مودم هستند که پوشش بسیار ضعیفی دارند. محدوده پوشش این مودم ها از 15 تا 25 متر است.
مودم های وای فای سری G: این مودم ها نسبت به دو مدل قبلی پیشرفته تر بوده و پوشش بیشتری نیز دارند. سرعت این نوع مودم ها حداکثر 128 مگابیت بر ثانیه است و قیمت آنها از 2 مدل A و B بالاتر است.
مودم های وای فای سری N: این مودم ها آخرین نسل مودم های بی سیم هستند. پوشش این مودم ها بین 75 تا 200 متر است که برد وسیع تری نسبت به دو مدل قبلی دارند. سرعت این مودم ها حداکثر 600 مگابیت بر ثانیه است. آنها گرانتر از دو نوع مودم قبلی هستند و بیشتر در مکانهای بزرگ با تعداد زیادی کاربر استفاده می شوند.

مودم های کابل ADSL:
مودم های ADSL بی سیم به عنوان مودم اترنت یا مودم اترنت شناخته می شوند. این نوع مودم ها برای اتصال به اینترنت نیاز به کابل دارند و معمولاً دارای دو نوع پورت ، هر دو پورت LAN و USB هستند. مودم های کابلی قدیمی تنها یکی از این دو پورت را داشتند ، اما مودم های جدیدتر از پورت LAN و USB پشتیبانی می کنند.
بیشتر توصیه می شود از پورت LAN استفاده کنید. مودم های بی سیم می توانند دارای یک یا چند پورت باشند که هریک از آنها فقط به یک دستگاه اتصال به اینترنت را ارائه می دهد.

بنابراین ، اگر می خواهید چندین سیستم را به مودم متصل کنید ، باید یکی را خریداری کنید که دارای چند پورت باشد. یکی از معایب اصلی مودم های کابلی عدم توانایی در سرویس دهی به دستگاه هایی است که پورت LAN ندارند.
این دستگاه ها شامل تلفن همراه و تبلت هستند. البته مودم های کابلی ارزان تر از مودم های بی سیم هستند. لازم به ذکر است که سرعت مودم های کابلی حداکثر سرعتی است که می توانند به اشتراک بگذارند. جالب است بدانید که مودم های کابلی به دلیل محدودیت های فیزیکی از امنیت بیشتری نسبت به مودم های بی سیم برخوردارند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.