چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

چه پرینتری برای خانه بخرم؛ معرفی بهترین پرینترهای خانگی

۴۷۹ بازديد
مشخصات پرینترهای جوهرافشان معرفی بهترین پرینترهای خانگی بگذارید قبل از اینکه، به معرفی بهترین پرینترهای خانگی بپردازیم شما را با انواع پرینتر‌ها براساس کاربردشان آشنا کنیم.
پرینتر‌ها براساس نوع کارکرد، به دو دسته جوهر افشان و لیزری تقسیم می‌شوند. پرینترهای جوهرافشان، برای چاپ اسناد و مدارک از جوهر درون کارتریج جوهری استفاده می‌کنند. این کارتریج‌ها براساس نوع و ماهیتی که دارند، که به دو دسته دای و پیگمنت تقسیم می‌شوند.
اگر به دنبال پرینتری هستید که، عکس‌ها و اشکال گرافیکی را به بهترین کیفیت ممکن چاپ کند باید پرینتر جوهرافشان را انتخاب کنید. قبل از خرید پرینتر، باید مکان نصب دستگاه را نیز در نظر بگیرید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، پرینتر‌های جوهرافشان برای شما بهترین انتخاب خواهند بود زیرا از ابعاد و اندازه‌هایی کوچک برخوردار هستند. یک دلیل دیگر که این گروه از پرینتر‌ها را، به پرینتر مناسب خانگی تبدیل می‌کند سروصدای کم آن‌ها در حین کار است. پس اگر در خانه محدودیت فضا دارید و نگران صدای بیش از حد پرینتر در حین کار هستید، پرینتر‌های جوهرافشان را برگزینید.

پرینتر‌های جوهرافشان قیمت خرید بسیار پایینی داشته و در حین کار آلودگی صوتی کمتری ایجاد می‌کنند
البته موارد گفته شده، تنها دلایل برای انتخاب پرینتر‌های جوهری به عنوان پرینتر مناسب خانگی نیستند. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، چاپگر‌های جوهرافشان می‌توانند متن‌ها و عکس های رنگی را با سرعت و کیفیت بالا بر روی کاغذهای سایز A3 چاپ کنند. برخی از این پرینترها، قابلیت چاپ روی کاورهای سی دی را نیز دارند. این ویژگی چیزی است که پرینترهای جوهرافشان را برای کاربران خانگی محبوب‌تر کرده است.
البته مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد پرینتر‌های جوهرافشان بدانید این است که، قیمت خرید مواد مصرفی آن‌ها می‌تواند بسیار بالا باشد. هنگامی که برای خرید پرینتر جوهری به بازار دستگاه‌های اداری مراجعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این چاپگر‌ها قیمت خرید بسیار پایینی دارند اما این قیمت پایین شامل هزینه کارتریج نمی‌شود. قیمت خرید کارتریج جوهری بسیار بالا است و شما باید در مدت زمانی مشخص از آن استفاده کنید. زیرا در صورت عدم استفاده از پرینتر، کارتریج جوهری خشک شده و می‌تواند به پرینتر آسیب وارد کند. همچنین باید بدانید که، پرینتر‌های جوهرافشان سرعت چاپ پایینی دارند و از قابلیت شارژ کارتریج برخوردار نیستند.

فروش انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
پرینترها یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر هستند که امروزه کاربرد بسیاری در انجام کارهای روزمره دارند. هریک از مردم استفاده های خاصی از پرینترها دارند، با انتخابی هوشمندانه می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، پس همین حالا شروع کنید:
مشاوره و خرید پرینتر
معرفی پرینترهای لیزری
دسته دیگری از پرینتر‌ها که در ادامه، به معرفی آن‌ها می‌پردازیم پرینتر‌های لیزری هستند. پرینتر‌های لیزری فرایند چاپ را به وسیله، تونری که درون کارتریج‌های لیزری وجود دارد انجام می‌دهند. این تونر‌ها پودری فشرده شده و بسیار ریز هستند.

پرینتر‌های لیزری خود به دو دسته رنگی و تک رنگ تقسیم می‌شوند. اگر به دنبال بهترین چاپگر خانگی، برای اسناد و متون‌های خود هستید پرینتر‌های لیزری را انتخاب کنید. زیرا پرینترهای لیزری در چاپ اسناد و فایل‌های تک رنگ متنی به سرعت عمل می‌کنند.
پرینترهای لیزری رنگی، کار چاپ عکس‌ها را به خوبی پرینترهای جوهر افشان انجام نمی‌دهند، اما آن‌ها را با کیفیتی قابل قبول ارائه می‌دهند.

پرینتر‌های لیزری فرایند چاپ را به وسیله تونر‌ها که پودری فشرده شده درون کارتریج هستند انجام می‌دهند
نکته‌ای که باید در مورد پرینتر‌های لیزری بدانید این است که، برای خرید آن‌ها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید ما بالا بودن هزینه شامل هزینه خرید کارتریج نمی‌شود. حقیقت این است که کارتریج‌های تونری، قیمت خرید بسیار پایینی دارند. این یعنی پرینتر‌های لیزری برای افرادی که، حجم کاری بالایی دارند گزینه بسیار مناسبی هستند.
اما باید بدانید که پرینتر‌های لیزری، وزن و ابعاد بسیار بالایی دارند و برای فضا‌هایی کوچک مناسب نیستند. همچنین آن‌ها در حین کار، آلودگی صوتی زیادی ایجاد می‌کنند.

پرینترهای Dye-sublimation چیست؟
اگر شما تنها برای چاپ عکس‌های رنگی داخل دوربین دیجیتال خود در سایز کارت پستال نیاز به استفاده از پرینتر دارید، باید یک پرینتر عکس Dye-sulimation را در نظر بگیرید. این پرینتر از کاغذهای مخصوص و کاست‌های جوهر برای چاپ تصاویر استفاده می‌کند، شما به کمک این پرینترها می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به آتلیه، عکس‌های خود را در منزل چاپ کنید. همچنین شما قادر هستید، عکس‌های چاپ شده از این پرینتر را به محض خروج از دستگاه لمس کنید، بدون اینکه نگران پخش شدن رنگ آن باشید.

شما به راحتی می‌توانید بعد از چاپ عکس توسط این پرینتر‌ها، بدون نگرانی از پخش شدن رنگ آن‌ها را چاپ کنید
پیشنهاد مطالعهپرینتر لیزری یا جوهرافشان؛ کدامیک بهتر است؟
پرینتر خانگی برای کاربران خانگی
برای کاربران خانگی، همیشه پیدا کردن پرینتر مناسبی که پاسخگوی تمامی نیاز‌ها آن‌ها باشد سخت است. حتی گاهی اوقات، انتخاب و خرید پرینتر مناسب برای کاربر خانگی، از استفاده آن نیز سخت تر می‌شود.
شاید سختی انتخاب به این دلیل باشد که، کاربران خانگی انتظارهای زیادی از پرینتری که انتخاب می‌کنند دارند. همانطور که اشاره کردیم، پرینتر کاربران خانگی باید همه فن حریف بوده و در عین حال قیمت بسیار مناسبی هم داشته باشد.

اگر در دسته کاربران خانگی قرار دارید، قبل از خرید پرینتر باید نیاز خود را در نظر بگیرید. چه استفاده‌ای از پرینتر دارید؟ می‌خواهید اسناد و متون را با آن چاپ کنید یا دوست دارید سلفی‌ها و عکس‌های خود را پرینت بگیرید؟ ممکن است به غیر از پرینت، بخواهید کپی یا اسکن را هم در خانه انجام دهید؟ فضا یا محیطی که برای قرارگیری پرینتر انتخاب کرده‌اید چقدر است؟
اغلب خریداران، این پرسش‌ها را در نظر نگرفته و فروشندگان نیز برای کاربران خانگی، بیشتر پرینتر‌های جوهرافشان تک کاره را پیشنهاد می‌کنند. اما این انتخاب درست نیست، کاربران خانگی باید برای جلوگیری از ضرر و زیان ابتدا به این پرسش‌ها پاسخ دهند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. بنابراین براساس اطلاعات داده شده، به این پاسخ‌ها پرسید و سپس انتخاب کنید. در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت، که در هنگام خرید پرینتر خانگی باید آن‌ها را بدانید.

سرعت چاپ را در نظر بگیرید
اولین نکته‌ای که در هنگام خرید پرینتر خانگی، باید به آن توجه کنید سرعت چاپ است. این المان که به نام ppm شناخته می‌شود، به شما می‌گوید که سرعت چاپ رنگی و یا سیاه و سفید هر برگ در دقیقه، در پرینتر چقدر است. به طور کلی فروشندگان، به کاربران پرینتر خانگی پیشنهاد می‌کنند که به این المان توجه چندانی نکنند. زیرا باعث افزایش قیمت خرید دستگاه خواهد شد، اما اگر سرعت برای شما اهمیت دارد باید به این نکته توجه کنید.

رزولوشن پرینتر را فراموش نکنید
نکته دیگر که باید آن را در نظر بگیرید، رزولوشن است. رزولوشن پرینتر که به نام dpi نیز شناخته می‌شود، میزان وضوح و کیفیت تصویر پرینتر شما را مشخص می‌کند. هر چه عدد dpi بالاتر باشد به شما خبر از کیفیت و شفافیت بالای تصاویر می‌دهد.

هزینه مواد مصرفی
هزینه‌ها را فراموش نکنید، قیمت کارتریج‌ها را در نظر بگیرید. در ابتدای مقاله به شما گفتیم که کارتریج هر پرینتر، چه قیمت خریدی دارد. با در نظر گرفتن این نکات انتخاب کنید. کارتریج‌ها تنها مواد مصرفی پرینتر نیستند، کاغذ‌ها را فراموش نکنید. شاید استفاده از کاغذ‌های دسته دوم و یا بی کیفیت، در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کند، اما در نهایت باعث آسیب به پرینتر و خسارت‌های فراوان خواهد شد. در چنین شرایطی باید هزینه‌های بسیاری برای تعمیر پرینتر پرداخت کنید.

اگر برای روزانه اسناد زیادی را چاپ می‌کنید، باید پرینتری از نظر کارتریج مقرون به صرفه انتخاب کنید
ظرفیت چاپ و توان ماهانه
توان کار ماهانه پرینتر را نیز بسنجید. همانطور که از اسم این ویژگی پیدا است، به شما می‌گوید که ظرفیت و توان چاپ پرینتر در یک ماه چقدر است. بنابراین اگر حجم کاری بالایی دارید به این ویژگی دقت کنید، شما می‌توانید در یک ماه بیشتر از توان کار پرینتر از آن استفاده کنید، اما ممکن است با این کار به قطعات دستگاه آسیب بزنید.

ویژگی و قابلیت‌های پرینتر
ویژگی‌های دیگر پرینتر را نیز در نظر بگیرید، قابلیت وای فای و پرینت دو رو به صورت خودکار پروسه چاپ را برای شما آسان کرده و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی خواهد کرد. گرچه ممکن است، یک پرینتر با داشتن این ویژگی و قابلیت‌ها قیمت خرید بسیار بالایی داشته باشد.

همانطور که اشاره کردیم، پرینتر‌ها در مدل‌ها و قابلیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید بر حسب نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.پرینتر تک کاره را ترجیح می‌دهید یا چندکاره؟ پرینتر‌های تک کاره جدا از پرینت، قابلیت اسکن، کپی و فکس را نیز دارند. این پرینتر‌ها، شما را از خرید چندین دستگاه اداری بزرگ و گران قیمت خلاص خواهد کرد. البته به همین دلیل پرینتر‌های چندکاره، قیمت خرید بیشتری از پرینتر‌های تک کاره دارند.

چاپ سیاه و سفید می‌خواهید یا چاپ رنگی؟ اگر احساس می‌کنید که نیازی به چاپ رنگی ندارید، یک پرینتر لیزری سیاه و سفید برای خود انتخاب کنید. با اینکار در بسیاری از هزینه‌های مربوط به خرید و پرینتر و کارتریج، صرفه جویی خواهید کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.