چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید ساعت رومیزی مناسب

بهترین اخبار ایران و جهان

راهنمای خرید ساعت رومیزی مناسب

۵۷۰ بازديد
یکی از وسایلی که وجود آن در هر اتاق خوابی نیاز است، ساعت رومیزی است.

یکی از وسایلی که وجود آن در هر اتاق خوابی نیاز است، ساعت رومیزی است. امروزه با توجه به عواقب خطرناک قرار دادن موبایل در طول شب، کنار خودتان، پیشنهاد می‌کنیم که از انواع ساعت‌های رومیزی استفاده نمایید. این ساعت‌ها به دلیل اینکه وزن کمی دارند و فضای کمی از میز شما را اشغال می‌کنند، خیلی مورد توجه افراد می‌باشد. در گذشته ساعت‌های رومیزی بیشتر، کوکی بودند و امروزه هم به راحتی می‌توانید از طریق کوک کردن و یا استفاده از باتری، آنها را برای زمان مشخصی که می‌خواهید کارتان را انجام دهید، کوک نمایید. علاوه بر این مورد، اگر اتاق خوابتان هم کوچک است و نمی‌توانید، ساعت دیواری نصب کنید، به سراغ خرید ساعت‌های رومیزی بروید.

لزوم خرید ساعت رومیزی در هر خانه‌ای احساس می‌شود. اما قبل از خرید این وسیله‌ی کاربردی، نیاز به دانستن نکاتی دارید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.



انواع ساعت رومیزی
ساعت رومیزی آنالوگ

نام دیگر این مدل نیز ساعت عقربه‌ای است، این ساعت از طریق باتری های کوچک به آن متصل می شود، کار می کند. شماره های حک شده بر روی این ساعت ها به زبان انگلیسی یا یونانی است و با چرخاندن عقربه در روز و شب زمان به شما اعلام می شود. قیمت این مدل ساعتها زیاد نیست. شکل ظاهری این مدل ساعتها پیچیده نیست و هرکسی می تواند به راحتی از آن استفاده کند.

ساعت رومیزی دیجیتالی

این مدل ساعت‌ها هم به واسطه‌ی نیروی باتری کار می‌کنند. دارای صفحه‌ی نمایشگر LED و یا LCD هستند. قیمت آنها نسبت به مدل قبل کمی بالاتر است. برخی از ساعت‌های دیجیتال، کاربردهای دیگری از قبیل: چراغ قوه، تقویم، قابلیت نمایش ساعت بر روی سقف و… را دارا می‌باشند. ساختمان این ساعت تا حدی پیچیده می‌باشد و هر فردی خصوصا افراد مسن و کودکان نمی‌توانند به راحتی از آن بهره ببرند.



راهنمای خرید ساعت رومیزیاندازه ساعت رومیزی

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب یک ساعت رومیزی قطعاً وزن و اندازه آن خواهد بود که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. ساعت های رومیزی نباید وزن بالایی داشته باشند زیرا کارایی آن ها مسلماً به دلیل وزن پایینشان می باشد و نباید اندازه آن ها نیزبیش از حد بزرگ باشد. بهترین ساعت های رومیزی آن دسته از ساعت ها می باشند که از یک وزن مناسب و رو به پایین باشند و اندازه و ابعاد آن نیز باید به نوعی طراحی و تولید شده باشد که افراد بتوانند آن را به آسانی در دست گرفته لمس نمایند زیرا در هنگام زنگ زدن ساعت باید آن را با دست پیدا نموده و آلارم آن را قطع نمایند.

عقره ای یا دیجیتالی

دردنیای امروزه انواع مدل های ساعت های رومیزی طراحی و تولید می شود این ساعت ها به دو دسته کلی عقربه ای و دیجیتالی دسته بندی می شود. اگر به دنبال ساعت های ساده می گردید ساعت های عقربه ای مناسب خواهد بود زیرا پیچیدگی چندانی نداشته و تنها داری یک دکمه می باشد که با آن دکمه کوک زده و پس از آن نیز از طریق همان دکمه از کوک خارج می شود. اما ساعت های دیجیتالی در مقایسه با ساعت-های عقربه ای از پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند این ساعت ها کاملاً مدرن بوده ونوعی از آن می تواند ساعت های لمسی باشد. ساعت های دیجیتال از تاریخ شمار، سنسورهای نوری و یک صفحه نمایش LCD تشکیل شده اند.

حالت نورانی

برای آنکه بتوان از ساعت های رومیزی در تاریکی نیز استفاده نمود باید ساعت رومیزی از حالت نورانی یا همان شب تاب برخوردار باشد که از طریق آن می توان ساعت را حتی در تاریکی نیز مشاهده نمود. درسال های اخیراکثر ساعت های رومیزی تولید شده از حالت نورانی برخوردار بوده است که بعضی از آنها بر روی صفحه بوده و برخی نیز بر روی اعدادی که روی ساعت قرار دارد. با این حال توصیه می شود قبل از خرید، نخست به قابلیت نورانی بودن آن دقت نمایید و سپس به خرید اقدام کنید.

دوام و استحکام محصول

به دلیل آنکه ساعت های رومیزی همیشه درجایی قرار می گیرد که احتمال افتادن آن را بالا می برد و ممکن است افتادن آن به شکستگی صفحه و حتی خورد شدن آن بینجامد در نتیجه باید به این نکته توجه نمود که باید ساعتی را انتخاب کرد که از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد و یا حتی صفحه عقربه ای و یا دیجیتالی آن از یک محافظ بسیار پرقدرت برخوردار باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.