سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

مازوخیسم چیست؟ + راه های درمان بیماری مازوخیسم

۵۴۹ بازديد
مازوخیسم (آزار و اذیت جنسی یا آزار و اذیت جنسی) نام خود را از فعالیت های نویسنده اتریشی قرن نوزدهم لئوپولد فون ساخر-مازوخ گرفته است که شخصیت هایش از لذت جنسی سلطه و سلطه مردان برخوردارند. تعریف مازوخیسم در اصطلاح پزشکی تخریب و فساد در عمل جنسی به روشی است که همراه با شکنجه ، ضرب و شتم و سایر آزارها باشد.
انحراف مازوخیسم در حقیقت نقطه مقابل انحراف سادیسم است. سادیست از لذت جنسی آزار و اذیت دیگران لذت می برد ، اما مازوخیست از لذت جنسی شکنجه هایی که متحمل می شود لذت می برد.

مازوخیسم چیست؟ راه های درمان شبکه مازوخیسم
مازوخیسم چیست؟
مازوخیسم نوعی بیماری روانی است که در آن فرد علاقه زیادی به تحقیر شدن توسط جنس مخالف دارد. این بیماری در هر دو جنس وجود دارد ، اما در مردان بسیار بیشتر از زنان است. مازوخیسم بیماری نیست که تحت شرایط یا محیط خاصی بروز کند. افراد مبتلا به این نوع اختلالات معمولاً توسط خود یا دیگران مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می گیرند. موفقیت روانی این بیماران تنها از طریق رنج حاصل می شود.
تفاوت بین مازوخیسم و ​​آسیب به خود
به طور کلی ، مازوخیسم نوعی خودآزاری جسمی است ، اما با خودآزاری به معنای کلی متفاوت است.
با توجه به مفهوم خودآزاری و مازوخیسم ، می توان اظهار داشت که خودآزاری می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود و فقط یک بیماری نیست ، بلکه ناشی از اختلالات دیگر است. افراد مبتلا به بیماری های مختلف روانی ، مانند اسکیزوفرنی ، عقب ماندگی ذهنی و اوتیسم ، از طرق مختلف آسیب به خود می بینند. مازوخیسم نوعی اختلال روانی است و خودآزاری نشانه بیماری روانی است. کودکان در خانواده هایی که نوعی خودآزاری را تجربه کرده اند بیشتر در معرض این شرایط قرار می گیرند ، مسلماً وقتی یکی از والدین این کارها را انجام می دهد ، فرزندان از آنها تقلید می کنند ، به طوری که افراد خانواده آسیب بیشتری به خود می بینند.
مازوخیست ها از چه عملی استفاده می کنند؟
تمرکز اصلی این ناهنجاری جنسی ، عمل تحقیر ، ضرب و شتم ، زندان یا سایر رنجها است. اعمال آزار و اذیت که ممکن است توسط شریک جنسی درخواست شود ، از جمله خویشتنداری ، بستن چشم ، لگد زدن ، سیلی زدن ضرب و شتم ، ضرب و شتم ، ضرب و شتم ، برق گرفتگی ، بریدن و تحقیر.
فروید معتقد بود که آزار و اذیت ناشی از بازگشت تخیلات مخرب است. چنین افرادی ممکن است تجارب کودکی داشته باشند که آنها را متقاعد کند رنج شرط لذت جنسی است.
مازوخیسم احساس انزوا ، پشتیبانی و پشتیبانی نمی کند. خودآزاری معمولاً باعث ایجاد زخم یا آسیب به بافت می شود و می تواند شامل هرگونه بریدگی ، سوختگی (یا "سوختگی" با اجسام گرم) ، سوراخ کردن یا رفتار خال کوبی باشد. زخم و مو (تریکوتیلومانیا) ، ضربه به سر ، ضربه (با چکش یا جسم دیگر) ، شکستن استخوان.
علت اصلی مازوخیسم چیست؟
اگر عواطفی را که منجر به آسیب به خود در فرد می شود جمع کنیم ، سرانجام به عقده های پنهان او می رسیم ، در واقع می توان گفت که خودآزاری معمولاً نتیجه عدم توانایی غلبه بر درد عمیق روانی با سالم و طبیعی است مواد و روش ها. به عنوان مثال ، ممکن است فردی بیان ، درک و تعادل احساسات خود را دشوار کند ، در این صورت درد جسمی او را از درد عاطفی منحرف می کند یا به او کمک می کند احساسات خود را کنترل کند. ممکن است فرد دیگری احساس کند که دائماً بی حس یا دور از خودش و دنیای اطرافش است ، به طوری که احساسات خود را از طریق خودآزاری بیدار می کند.
مازوخیسم می تواند در هر سنی از نوجوانی تا پیری رخ دهد. اما عواملی مانند سن ، سابقه خانوادگی ، سبک زندگی ، مشکلات بهداشت روان و سو abuse مصرف الکل می تواند خطر ابتلا به این اختلال را افزایش دهد. متأسفانه ، بیشتر افرادی که اقدام به خودکشی می کنند ، نوجوان هستند و گاهی اوقات خودزنی در میان افرادی که در خانواده آنها شخصی اقدام به خودکشی ، خودزنی یا خود تخریبی کرده است ، معمول است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.