پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

یک کپشن خوب در اینستاگرام

بهترین اخبار ایران و جهان

یک کپشن خوب در اینستاگرام

۵۴۹ بازديد
بازاریابی در اینستاگرام، تماماً به عناصر بصری و تصویری وابسته است. اگر بحث جذب ‌فالوور یا دنبال کننده در اینستاگرام مطرح باشد، کیفیت عکس هایتان قطعاً شما را از دیگران متمایز میکند؛ علاقه‌ی مخاطب به برند و فعالیت هایتان را جلب می نمایند و جنبه‌ی فردی و انسانی کسب و کارتان را در معرض دید مخاطب قرار میدهد. اما چنین نیست که بعد از آنکه یک عکس زیبا گرفتید و آن را به بهترین نحو ویرایش کردید، قسمت سخت کارتان تمام شده باشد. کپشن پست های شما جایی است که میتوانید برای محتواهای تصویری، یک حرف داشته باشید و آنرا به گوش مخاطب برسانید.

یک کپشن خوب در اینستاگرام، درباره‌ی تصویر بالای خود توضیح میدهد؛ ‌فالوورها یا دنبال کننده ها را دعوت به انجام یک کار میکند؛ یا حاوی یک لطیفه است که ‌فالوور را سرگرم و او را ترغیب به به اشتراک گذاری مطلب میکند.

اگر تصور شما این است که کپشن پست های اینستاگرام یک مسئله‌ی فرعی است، قطعاً فرصت جذب و درگیر کردن ‌فالوورها را از دست میدهید و دستیابی به این هدف، صرفاً از طریق درج تصویر میسّر نیست. در ادامه، نکاتی را معرفی میکنیم که شما را در نوشتن کپشن های بهتر برای پست های اینستاگرام کمک میکنند.

نخست، چند پیش نویس تهیه کنید.
مطالب مهم را در جملات اول کپشن بگنجانید.
مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید.
بیش از 9 هشتگ در پست ها استفاده نکنید.
لحن خود را متناسب با اینستاگرام انتخاب کنید.
از ایموجی (شکلک) استفاده کنید.
حساب های کاربری خود در دیگر رسانه های اجتماعی را در اینستاگرام معرفی کنید.
اگر برای انتخاب مدل کپشن مطمئن نیستید، اختصار را برگزینید.
1.نخست، چند پیش نویس تهیه کنید.
آیا تا بحال برایتان پیش آمده که یک لطیفه‌ی فوق العاده خنده دار و جالب را اندکی دیرتر از زمان پیدایش و رواج آن شنیده باشید و برایتان تکراری باشد؟ همه‌ی ما، زمانیکه با یک کپشن مواجه میشویم که خودمان قبلاً آن را منتشر کرده بودیم، چنین حسی داریم.

اما از این شرایط چه درسی میگیرید؟ برای کپشن نویسی عجله نکنید. تعدادی از ایده های خود برای کپشن نویسی را روی یک برگه بصورت مکتوب بنویسید؛ مدتی درباره‌ی آنها فکر کنید؛ از همکاران خود درباره‌ی بهترین ایده نظرخواهی کنید؛ و اصلاً عجله نکنید.

باید از خودتان بپرسید: “آیا زمان مندی در اینستاگرام حائز اهمیت نیستند؟”. بر اساس موضوع یا سوژه ای که درباره‌ی آن کپشن می نویسید، زمان مندی میتواند مهم باشد. به عنوان مثال، پاتریک جانل، یکی از اینستاگرام بازهای حرفه ای، میگوید که اینستاگرام را به عنوان مکانی برای ترسیم سیر زمان مند فعالیت ها و سبک زندگی اش میداند. او دوست دارد که در زمان حال، پست بگذارد و هرچه را که در یک زمان خاص انجام میدهد، مستندسازی کند.

اما در پی تغییر الگوریتم اینستاگرام، سطح و میزان مشارکت ‌فالوورها در پست های شما بیش از زمان مندی اهمیت پیدا کرده است. صفحه‌ی اصلی اینستاگرام ما به گونه ای تنظیم میشود که صحنه ها و لحظه هایی که از منظر اینستاگرام برای ما مهم ترین بوده اند، نمایش داده شوند. رؤیت پذیری پست های شما در صفحه‌ی اصلی ‌فالوورها، به تعداد لایک ها و کامنت های آن پست ها و برخی فاکتورهای دیگر بستگی دارد.

به همین دلیل، شما باید زمان کافی برای تألیف و تنظیم یک کپشن باکیفیت و عالی اختصاص دهید. کپشن شما باید طوری باشد که ‌فالوورها را همیشه به صفحه‌تان جذب کند؛ آنها را به قدری سرگرم و راضی کند که ایشان راغب به به اشتراک گذاری آن پست با دوستان خود شوند؛ و ایشان را به مشارکت با پست شما وادارد.

برای یادگیری جامع اینستاگرام، وارد لینک زیر شوید:

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
بازاریابی اینستاگرام : جامع ترین آموزش اینستاگرام مارکتینگ
2.مطالب مهم را در جملات اول کپشن بگنجانید.
حداکثر تعداد کاراکتر مجاز در کپشن اینستاگرام، 2200 کاراکتر است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صفحه‌ی اصلی کاربران اینستاگرام، تنها سه یا چهار جمله‌ی اول کپشن در پایین عکس نوشته میشود و باقی، کوتاه میشوند.

جمله جذاب اول کپشن اینستاگرام-1

این بدان معنا نیست که شما باید کپشن های آنقدر کوتاه بنویسید که کاربران بتوانند بدون کلیک کردن روی گزینه‌ی more یا بیشتر، صددرصد متن را ببینند. بجای این کار، مطالب مهم یا دعوت به اقدام را در نخستین جمله های کپشن بگنجانید و مواردی مثل هشتگ، منشن (ذکر کردن نام افراد با علامت @ ) یا اطلاعات اضافه را به قسمت انتهایی متن موکول کنید.

در ذیل، یک نمونه کپشن جالب را مشاهده میکنید که نکته اصلی و مهم آن در جمله اول گنجانده شده اند. این کپشن متعلق به استارتاپ سفارش غذای ریحون است:

جمله جذاب اول کپشن اینستاگرام-1



3.مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید.
بهترین راه برای افزایش احتمال به اشتراک گذاری پست ها در اینستاگرام و جذب ‌فالوور، این است که مخاطب را در کپشن های تصاویر به انجام کاری دعوت کنید. این بدان معناست که شما باید با استفاده از افعال امری، مخاطب را ترغیب کنید که کاری را انجام دهد؛ نه اینکه صرفاً در نقش یک بیننده‌ی منفعل، مطلب را بخواند و از آن رد شود. ما به این نتیجه رسیدیم که در توییتر، پست های حاوی فعل بیش از کپشن های حاوی مقولات “اسم” و “صفت” به اشتراک گذاشته میشوند؛ این قضیه میتواند درمورد اینستاگرام هم صدق کند.

به عنوان مثال، در کپشن خود بنویسید: “اگر این پست برای شما جالب بود، روی آن دوبار کلیک کنید”؛ یا “داستان خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید”.

در ادامه چند ایده برای دعوت مخاطب به انجام کاری پیشنهاد شده اند:

سؤال بپرسید.
از مخاطب بخواهید که تجربه‌ی خود از موضوع خاصی را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارد. شما میتوانید با استفاده از این نظرات، استراتژی اینستاگرام خود را به پیش ببرید یا ایده های محتوایی تازه بسازید. برای جذب ‌فالوور هرچه بیشتر و سرگرم کردن ایشان به بهترین نحو، به کامنت ها یا نظرات کاربران پاسخ دهید تا رویدادی شبیه به یک مکالمه شکل بگیرد.

روش دانلود عکس پروفایل اینستاگرام با کیفیت اصلی

در اینستاگرام کاربران امکان مشاهده نسخه بزرگ شده عکس پروفایل را ندارند. چیزی که شما به عنوان تصویر پروفایل در اینستاگرام مشاهده می کنید عکس کوچکی در گوشه بالا و سمت چپ پروفایل کاربران است. خیلی ها به خاطر کنجکاوی یا به هر دلیل دیگری دنبال روشی عملی برای بزرگنمایی تصاویر پروفایل کاربران اینستاگرام یا دانلود کردن نسخه اصلی آن هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، جای درستی آمدید.

اینستاگرام

اگر در تلفن همراه یا تبلت روی عکس پروفایل خودتان ضربه بزنید و چند لحظه نگه دارید، می توانید تصویر پروفایل فعلی را تغییر بدهید یا آن را حذف کنید، اما گزینه ای برای دانلود آن وجود ندارد. در کامپیوتر شخصی تان هم با راست کلیک کردن روی عکس پروفایل خودتان می توانید نسخه کوچک آن را در کامپیوتر ذخیره کنید نه نسخه بزرگ و با کیفیت اصلی. خب، این روش ها برای چیزی که دنبالش هستید روش های کارآیی نیستند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.