پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

چگونه آپدیت ویندوز 10 را غیر فعال کنیم

بهترین اخبار ایران و جهان

چگونه آپدیت ویندوز 10 را غیر فعال کنیم

۵۵۱ بازديد
یکی از ویژگی های بحث برانگیز ویندوز 10، روشی است که سیستم عامل را بصورت خودکار آپدیت و مدیریت می کند. اما وقتی ویندوز تصمیم به انجام این کار گرفت، به روز رسانی های منتشر شده بصورت خودکار و بطور پیش فرض دانلود و نصب می شوند. در کنار ویژگی و مزایایی که این آپدیت دارد، می توان به یک مشکل اشاره کرد که برای مثال تصور کنید شما کار بسیار مهمی دارید که ناگهان ویندوز شروع به آپدیت می کند و نخواهید توانست کار خاصی انجام دهید!

قبل از ادامه دادن، لازم به یاد آوری می باشد که برخی از بروزرسانی های خودکار ویندوز "windows update" جهت رفع مشکلات و باگ های امنیتی یا بهبودی و ارتقای سیستم عامل می باشد که در هر صورت برای سیستم عامل ویندوز شما لازم است از این رو اگر می خواهید آپدیت اتوماتیک ویندوز 10 را برای همیشه ببندید، باید این نکته را به یاد داشته باشید.

با این حال اگر شما مایل به آپدیت اتوماتیک ویندوز 10 نیستید و قصد بستن آنرا دارید در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی شما را با آموزش غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 در چند روش کارآمد آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

"how to disable windows 10 updates"

روش اول؛ استفاده از Windows services
این روش ساده ترین و پرکاربردترین روش برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 می باشد که شما می توانید بصورت دستی اقدام به بستن آپدیت ویندوز 10 کنید. برای انجام این روش مراحل زیر را بصورت مرحله به مرحله انجام دهید؛

1- با استفاده از دو کلید Win + R وارد Run ویندوز شوید و سپس عبارت "Services.msc" را تایپ کنید و بر روی کلید OK کلیک نمائید.

آپدیت ویندوز

2- پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید کمی به قسمت پائین اسکرول کنید تا به گزینه "Windows Update services" برسید. بر روی آن کلیک کنید.

آپدیت ویندوز 10

3- اینک از تب General، گزینه "Startup type" را از حالت "Manual" به حالت "Disabled" تغییر دهید. هم اکنون تغییرات انجام شده را ذخیره کنید و سپس کامپیوتر خود را ریستارت نمائید.

windows update

توجه : برای فعال کردن آپدیت ویندوز 10، در مرحله سوم به حالت "Automatic" تغییر دهید تا بصورت خودکار آپدیت های منتشر شده بر روی لپ تاپ شما نصب شوند.

روش دوم؛ استفاده از Metered Connection
اگر شما از WiFi برای اتصال به اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ خود در سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کنید، می توانید از گزینه ای به نام Metered Connection در تنظیمات ویندوز 10 استفاده نمائید که این ابزار تنها برای بارگیری و نصب خودکار به روزرسانی های مایکروسافت می باشد که هنوز اولویت های آن مشخص نیست و تاکنون رمز آلود بوده است.

اما بطور کل با غیر فعال کردن این گزینه، طبیعتا تمامی بروزرسانی های شما نیز متوقف خواهند شد که آپدیت ویندوز 10 نیز جزء این آپدیت ها می باشد. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را به ترتیب و قدم به قدم انجام دهید؛

1- با فشردن همزمان دو کلید کاربری Win + i وارد تنظیمات ویندوز 10 شوید. اینک در منو تنظیمات گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز

2- در پنجره باز شده، از منو سمت چپ گزینه WiFi را انتخاب کنید و بر روی گزینه "Manage known networks" کلیک نمائید.

ویندوز 10

3- وای فای خود را انتخاب کنید که با کلیک بر روی وای فای وصل شده، گزینه Properties را می توانید مشاهده کنید. بر روی این گزینه کلیک کنید.

اجرای برنامه هنگام بالا آمدن ویندوز 10 (3 راه حل مشکل)

به عنوان یک کاربر قطعا مجموعه ای از برنامه ها و نرم افزارهای مختلف را در کامپیوتر خود خواهید داشت. بسیاری از این برنامه ها و نرم افزارها به طور پیش فرض هر بار که کامپیوتر خود را راه اندازی می کنید باز می شوند.

اگرچه در بعضی موارد این می تواند به نفع شما باشد اما در بسیاری از موارد لازم نیست و می تواند وقت گیر باشد.

خبر خوب این است که ویندوز 10 به شما اجازه می دهد برنامه هایی که در هنگام راه اندازی باز می شوند را تغییر دهید. همچنین به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام یک از برنامه ها زمان بیشتری برای بوت شدن لازم دارد.

با استفاده از ابزاری مانند CCleaner نیز می توانید همین کار را انجام دهید. البته این ابزار کارهای دیگری نیز انجام می دهد، از جمله پاکسازی رجیستری، پاک کردن داده های مرور و حذف کوکی ها.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.