چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

زمان‌بندی درست در زندگی چگونه اتفاق می‌افتد؟

۵۵۴ بازديد

احتمالاً این جمله را شنیده اید که برنامه ها بسیار مهم هستند یا برنامه ها مهمترین عامل در مدیریت زمان و ایجاد نظم در زندگی و تجارت هستند ، اما تاکنون توضیح روشنی برای برنامه و نحوه انجام آن و هر آنچه که فکر می کنند وجود ندارد. برنامه به معنای بیدار شدن در ساعت شش ، صبحانه در ساعت هفت ، بررسی ایمیل ها در ساعت هشت است یا نه ، رفتن به جلسه و …

 

اما در واقع برنامه ریزی به معنای داشتن دانش صحیح در مورد خود و امکانات موجود و زمان و هنر برای استفاده صحیح از آن است. اکنون که همه در مورد اهمیت این موضوع صحبت می کنند ، چگونه زمان بندی را تعیین می کنید؟ چگونه از آن برای افزایش کارایی و بهره وری استفاده می کنید؟ روش های برنامه ریزی که دوره های مدیریت زمان نامیده می شوند و مبتنی بر زمان هستند ، مفید نیستند و به درد شما نمی خورند.

 

در واقع زمان ساعت هیچ ارتباطی با برنامه ریزی ندارد ، زیرا شما در طول ساعت زندگی نمی کنید و حتی به آن دسترسی ندارید و نمی توانید آن را کم یا زیاد کنید. ساعت بیست و چهار ساعت در روز به شما و همه مردم زمین می دهد و هیچ کس نمی تواند این کار را بیست و پنج یا بیست و سه انجام دهد. اما من خبر خوبی برای شما دارم شما می توانید بر اساس زمان واقعی و زمان ایجاد برنامه ریزی کنید. به همین دلیل است که می گویم برنامه ریزی بر اساس امکانات موجود و توانایی ها و اقدامات فیزیکی ما انجام می شود.

 

زمان مناسب در زندگی شما چگونه اتفاق می افتد؟

 

۱٫ بر اساس شرایط جسمی خود برنامه ریزی کنید

هر فرد از نظر ساختار بدن و شرایط جسمی شرایط منحصر به فردی دارد. اینطور به نظر می رسد که:

 

* چه زمانی در روز بیشترین بازدهی را دارید (آیا شب زود بیدار می شوید یا زنده هستید)؟

در طول روز چقدر به خواب نیاز دارید (پنج ساعت یا نه ساعت)؟

* در چه شرایط محیطی بهتر کار می کنید (بسته یا باز)؟

* در چه موقعیتی بهتر کار می کنید (ایستاده یا نشسته)؟

زمان‌بندی درست در زندگی چگونه اتفاق می‌افتد؟

اگر می خواهید بهره وری خود را افزایش دهید و در شرایط ایده آل خود قرار بگیرید ، پس با توجه به شرایط خود برنامه ریزی کنید. من بعضی از افراد را می شناسم که ساعات اولیه صبح را برای انجام کارهای مهم انتخاب می کنند ، در حالی که برخی دیگر می دانند که در نیمه شب که بیشتر افراد به خواب می روند ، توانایی و قدرت بیشتری دارند و بیشترین تأثیر را دارند. جالب است بدانید که هیچ یک از این زمان ها اشتباه نیست. زیرا این افراد براساس شرایط بدن خود زمان مناسب را یافته اند و نیاز به استفاده صحیح از آن دارند. مطمئناً بسیاری از شما محدودیت هایی در ساعات کار و خانواده دارید اما تا حد امکان سعی کنید زمان و مکان کار را خودتان انتخاب کنید تا بتوانید برنامه را به درستی تنظیم کنید.
https://safir-ac.ir/زمان%e2%80%8cبندی-درست-در-زندگی-چگونه-اتفاق-م/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.