جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

راه‌هایی برای خندان و بشاش بودن

بهترین اخبار ایران و جهان

راه‌هایی برای خندان و بشاش بودن

۵۵۰ بازديد

دلایل زیادی برای خندیدن و راههای زیادی برای خوشبختی وجود دارد. با این حال ، هجوم استرس روزانه سعی می کند بر این احساس غلبه کند و ما را متلاطم و ناامید کند. در میان این عوامل محیطی ، که همه بر روحیه ما تأثیر می گذارد ، تغذیه نیز یک فاکتور مهم است. همچنین ممکن است علاقه مند باشید با ایجاد تغییر در رفتار روزمره برخی از این عوامل استرس زا را کنترل کنید. آنچه می خورید می تواند بر احساس شما در مورد زندگی و وضعیت شما تأثیر بگذارد.

هیدراته باشید

نوشیدن یک لیوان آب هنگام بیدار شدن از طریق شستن سموم جمع شده در دستگاه گوارش به مدت یک شب باعث ایجاد احساس طراوت در صبح می شود. سعی کنید بدون اینکه حتی احساس تشنگی کنید در فواصل مختلف آب بنوشید. بعد از اینکه می خواهیم تشنگی خود را برطرف کنیم ، بدن ما به مغز ما می گوید که تشنگی ما را رفع کند و ما به نوشیدن آب فکر می کنیم. بنابراین ، نوشیدن منظم آب از خستگی زودرس بدن جلوگیری می کند.

آجیل بخورید

گردو همچنین منبع بسیار خوبی از سروتونین است. گردو همچنین حاوی چربی های امگا ۳ است که به جلوگیری از افسردگی و ایجاد احساس خوشبختی کمک می کند. وجود پروتئین های B ، ویتامین ها ، روی ، فسفر ، منیزیم ، آهن و کلسیم در آجیل دلیل دیگری است که این ماده غذایی را به ماده ای شاد تبدیل می کند.

ماهی

مقادیر بالای امگا ۳ در ماهی ، به ویژه ماهی های چرب ، آن را به عنوان ماده غذایی مناسب برای بهبود روحیه تبدیل می کند. بهتر است حداقل هفته ای ۲ بار ماهی بخورید.

صبحانه میوه بخورید

سعی کنید همراه صبحانه میوه بخورید. مقادیر بالای فیبر ، آب و آنتی اکسیدان موجود در میوه و همچنین بافت اسفنجی و محکم میوه ، آنها را به غذاهای خوشی برای مغز تبدیل می کند.

آجیل های چرب

آجیل و مغزها حاوی مقادیر زیادی سروتونین هستند. البته ، سطح بالای سروتونین نیز می تواند سمی باشد ، زیرا بیش از حد همه چیز بد است. بنابراین ، برای بهبود خلق و خوی ، بهتر است از آجیل یک بار در روز و حداکثر در مقدار نصف فنجان (۱۰۰ گرم) استفاده شود.

راه‌هایی برای خندان و بشاش بودن

سالاد گوجه فرنگی بخورید

گوجه فرنگی سبزیجاتی است که حاوی سروتونین است. علاوه بر این ، مقادیر زیادی ویتامین C وجود دارد. مصرف روزانه گوجه فرنگی در سالاد مورد علاقه شما می تواند خلق و خو و روحیه شما را بهبود بخشد. علاوه بر این ، مقادیر بالای ویتامین C موجود در آن باعث افزایش جذب آهن از غذا و درمان کم خونی می شود. مهم است که بدانیم کم خونی بیماری است که اگرچه درمان آن آسان است اما تأثیرات بسیار مهم و متفاوتی روی کل بدن دارد.

بیشتر مواد مغذی بر خلق و خوی انتقال دهنده های عصبی ما تأثیر می گذارد. یکی از انتقال دهنده های عصبی که برای ایجاد حس خوشبختی و انرژی مهم است سروتونین است. غذاهایی وجود دارند که هضم ، جذب و متابولیسم آنها در نهایت منجر به افزایش سطح سروتونین در بدن می شود و بنابراین مصرف آنها در رژیم غذایی می تواند باعث تغییر خلق و خو شود. چربی های سلنیوم و امگا ۳ نیز ترکیباتی هستند که با مصرف در رژیم غذایی می توانند احساسات شادی را تغییر دهند. در اینجا برخی از غذاها آورده شده است:
https://safir-ac.ir/راه%e2%80%8cهایی-برای-خندان-و-بشاش-بودن/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.