پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

علت مكیدن شست در کودکان

بهترین اخبار ایران و جهان

علت مكیدن شست در کودکان

۵۵۳ بازديد

علت مکیدن انگشت شست در کودکان

مکیدن انگشت طبیعی ترین واکنش کودک در هنگام مواجهه با استرس ، اضطراب و مسائل امنیتی عاطفی است.

 

روانشناسان معتقدند که نباید این رفتار برای درمان کودکان زیر ۵-۶ سال عجول شود ، زیرا بسیاری از این عادت ها با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد و کاملاً از بین می رود.

 

اما اگر کودک ۷ ساله نتواند این عادت را ترک کند ، والدین و دیگران باید به دنبال درمان آن بروند ، زیرا ترک این عادت ها در سال های بعد (بلوغ) بسیار دشوارتر می شود.

 

این عادت نوعی اختلال محسوب می شود که تا سن ۱۲-۱۶ سالگی ادامه دارد. مطالعات نشان می دهد که حدود ۱۵٪ کودکانی که از ۵ سالگی انگشت خود را می مکند به دلیل ورود به مدرسه و پیش دبستانی دچار مشکلات عاطفی می شوند.

 

بیشتر این کودکان وابستگی زیادی به والدین و دیگران دارند.

 

هنگامی که کودک سعی می کند رفتار مکیدن انگشت خود را تغییر دهد ، والدین و دیگران باید از تصمیم وی استقبال کرده و او را در حمایت و تشویق خود یاری کنند.
https://today-news.ir/علت-مکیدن-شست-در-کودکان/

روش ساخت کاردستی با خمیر بازی (و تهیه خمیربازی خانگی)

در این مطلب روش ساخت خمیر بازی در خانه و همچنین بهترین راه های ساخت کاردستی با خمیر بازی آموزش داده شده است و به راحتی می توانید آنها را در خانه امتحان کنید.

روش سریع و آسان ساخت خمیر بازی را امتحان کنید و از آن لذت ببرید. همچنین یاد بگیرید که چگونه در خانه با استفاده از خمیر بازی، کاردستی درست کنید و بچه ها را در طول روز سرگرم نگه دارید! ایده های مختلفی برای کار با خمیر بازی وجود دارد که به تقویت خلاقیت و تخیل کودکان کمک می کند. بازی با این خمیرهای رنگارنگ، موجب آزاد سازی خلاقیت درونی کودکان می شود و همین امر به تقویت تفکر خلاق در آنها کمک می کند. علاوه بر این به تقویت عضلات دست و انگشتان کوچک کودکان کمک می نماید.

در حقیقت خمیر بازی محبوبیت زیادی در بین اسباب بازی ها پیدا کرده است و جالب تر اینکه این بازی برای کودکان و بزرگسالان بسیار آرامش بخش است و به رفع استرس کمک می کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.