پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید چمدان​ برای مسافرت

بهترین اخبار ایران و جهان

راهنمای خرید چمدان​ برای مسافرت

۵۵۸ بازديد


راهنمای خرید چمدان, خرید چمدان مسافرت


همه ما با شنیدن نام سفر به یاد حمل کننده های باوفای لباس و وسایل شخصی مان افتاده و سریع به سراغ آنها رفته و جویای احوالشان می شویم تا مبادا گرد مدتی انبارنشینی بر آنها نشسته یا آسیبی دیده باشند و به این ترتیب از همراهی ما در سفر محروم شوند.

زیرا در صورت بروز چنین اتفاقی ناچاریم قید حمل آسان و امن وسایل سفر را زده یا برای خرید یک نمونه جدید اقدام کنیم. اینجا است که اهمیت این کالا برایمان مشخص می شود.

 

این کالای مسافرتی در حدی برای ما ایرانی ها که گویا زیاد اهل سفر گشت و گذار هستیم اهمیت دارد که جزو وسایل اصلی در خریدهای عروس به شمار می آید و معمولا عروس و داماد ها برای سفرهایی که در پیش دارند از میان نمونه و رنگ های گوناگون چمدان مدل هایی را انتخاب و خریداری می کنند.

 

باشد که زندگی پرسفری داشته باشند. این روزها هم با توجه به اینکه به فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی نزدیک می شویم اکثرا سراغی از چمدان و ساک های سفری گرفته و از صحت و سلامت آنها اطمینان خاطر حاصل می کنیم. اما واقعا از برخی چمدان ها عمری گذشته است و باید برای خرید نمونه های جدیدی اقدام کنیم. با توجه به این موضوع در این بخش ما به ذکر مواردی برای خرید و همچنین نگهداری از چمدان پرداخته ایم.

چمدان چیست؟
جامه دان، جامدان یا چمدان به کیف بزرگ یا صندوقچه دسته داری را می گویند که رخت و جامه و وسایل شخصی فرد در آن قرار داده می شود.

از جامه دان هم برای جابه جایی و هم برای نگهداری رخت و جامه استفاده می شود.

جامه دان های امروزی معمولا از جنس الیاف مصنوعی، فلز، پلاستیک سخت، چرم، پارچه های مقاوم یا ترکیبی از اینها ساخته می شوند. برخی جامه دان ها دارای دسته های بلند و برخی دارای چرخند. درب بعضی جامه دان ها نیز برای امنیت بیشتر به قفل مجهز است.

واژه چمدان واگفتِ روسی واژه جامه دان است (به روسی: Чемодан) که شاید از ریشه «جامه دان» بوده است.

این واژه در گذشته از فارسی و از طریق زبان های ترکی تبار در آسیای میانه به زبان روسی راه پیدا کرده و در دوران معاصر به عنوان وام واژه از روسی به فارسی وارد شده است.

مساله ای که همیشه در ذهن مسافر و مانند گزینه ای همواره روی میز است(!)، تهیه چمدانی مطمئن برای این سفرهاست. چمدانی که اگر در انتخاب آن دقت لازم را نداشته باشیم به دردسری بزرگ دچار شده و نمی توانیم از سفر خود لذت ببریم.

این در حالی است که اکثر کارشناسان و دست اندرکاران این صنف، خرید چمدان بادوام را برای خانواده ها و مسافران نوعی سرمایه گذاری می دانند. به همین دلیل ما در این هفته قصد داریم نحوه این سرمایه گذاری را برای شما بازگو کرده و شما را با روش های انتخاب بهترین چمدان آشنا کنیم.

چمدان ​های مناسب برای سفرهای تابستانی

بهترین چمدان
در گذشته های دور بسته های پارچه ای به عنوان توشه راه مسافران بوده و بسیاری با استفاده از ابزاری بومی توشه راه خود را همراه می بردند اما اگر کمی جلوتر بیاییم به وجود جعبه هایی چوبی یا چرمی در زندگی مردم بخصوص مسافران برخورد خواهیم داشت که می توان آنها را نمونه های اولیه و ابتدایی چمدان درنظر گرفت.

 

امروزه اساس کار همان است و شکل ظاهری جعبه های چوبی یا چرمی قدیمی زیاد متفاوت نشده اما استفاده از لوازم و مواد تازه در ساخت آنها باعث رونق دوچندان در کسب و کار سازندگانش شده است.
منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/guide-buying-suitcase.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.