دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

مهم ترین سوالات هنگام مصاحبه

بهترین اخبار ایران و جهان

مهم ترین سوالات هنگام مصاحبه

۴۸۸ بازديد


مهم ترین سوالاتی که باید هنگام مصاحبه از کارمند بپرسید

اهمیت سوال پرسیدن را نمی توان ناندیده گرفت. در واقع با سوال پرسیدن چیزهای جدیدی گشف کرد، مشکلات را حل کرد و به بهترین راه حل ها در زندگی حرفه ای و شخصی رسید. چه در حال کار کردن با مشاور باشید چه با وکیل یا کارمند نمی توان سوال پرسیدن را نادیده گرفت.

 

اکنون تصور کنید که می خواهید یک شرکت تاسیس کنید و پیشرفت شرکت بستگی به توانایی شما در انتخاب ماهرترین و باهوش ترین نیروها در مصاحبه هاست.

 

چگونه باید فهمید که این فرد مناسب کمپانی شماست؟ چگونه میت وان مهارت های ارتباطی آن ها را ارزیابی کرد؟

 

از طریق سوال پرسیدن. سوال پرسیدن فرآیند جدیدی نیست اما باید بدانیم که چگونه از آن منفعت ببریم و چه سوال هایی را هنگام مصاحبه به کار ببریم.

 

نکات اصلی برای مصاحبه شغلی,بهترین سوالات در مصاحبه شغلی

با پرسیدن سوالات مصاحبه به مهارت ها و علاقه کارمندان پی می برید

 

بهترین سوالاتی که باید هنگام مصاحبه پرسید شامل موارد زیر هستند.

اهداف شغلی تان چیست؟

این سوال را به این شکل هم می توان پرسید: فکر می کنید چه مشکلاتی را در آینده حل خواهید کرد؟ این سوال هرگز پرسیده نمی شود و اگر هم پرسیده شود در جهت دانستن این است که فرد تمایل دارد چه مدت در این شرکت بماند. به جای سوالاتی در خصوص وفاداری و ماندگاری از او بپرسید که امیدوار است بتواند در آینده چه مشکلاتی را حل کند.

 

با پاسخ این سوال می توان ۲ نکته اصلی را در فرد کشف کرد:

به مهارت ها و علاقه کارمندان پی می برید.

می دانید که چه نوع داوطلبانی را در درجه اول قرار دهید.

با آگاهی از این اطلاعات می توانید به پیشرفت حرفه خود کمک کنید به طوریکه کارمندان می توانند آینده خود را در این شغل ببینید.

 

چرا فکر می کنید برای این شغل مناسب هستید؟

باید سوالاتی بپرسید که فرد بتواند بیشتر درباره خود صحبت کند. یکی از فواید پرسیدن این سوال این است که می فهمید فرد داوطلب تا چه اندازه در اهداف و چالش های این شغل مهارت دارد.

 

امیدوار هستید از این شغل چه چیزهایی یاد بگیرید؟

از پاسخ این سوال در می یابید که آیا فرد برای این شغل مناسب است یا این که نیاز به آموزش و پیشرفت دارد. به علاوه در می یابید که چگونه نقش ها و مسئولیت ها را توسعه دهید دیدگاه کارمندان نسبت به خودشان چیست و دوست دارند چگونه شغلی داشته باشند.

 

هنگام درگیری با همکاران چه می کنید؟

دلیل هر شکستی در رابطه سوءتفاهم و نداشتن مهارت درون فردی است. داشتن مهارت درگیری فقط برای کمپانی بزرگ میلیاردی نیست بلکه هر حرفه و سازمانی باید این مهارت را داشته باشد.

 

از شغل فعلی چه چیزهایی یاد گرفته اید؟

با پاسخ این سوال در می یابید که درک دنیای بیرون از برند شما چیست و این که آیا نیروهای فعلی تان منبع قیاس خوبی برای متقاضیان واجد شرایط هستند و روش کار آن ها تا چه اندازه موثر و مفید است.

 

چرا به این شغل علاقه مند هستید؟

یکی دیگر از سوالات اصلی که باید در مصاحبه ها پرسیده شود. وقتی متقاضی شغلش را تغییر داده باشد و از یک صنعت به صنعت دیگری روی آورده باشد باید علت این تغییر را بدانید.
منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/sundries/questions-during2-interview2.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.