جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

8 نکته هنگام خرید لباس

بهترین اخبار ایران و جهان

8 نکته هنگام خرید لباس

۵۵۸ بازديد


آیا شما از جمله کسانی هستید که لباس را فقط برای آویزان کردن در کمد لباس هایتان می خرید و از بیشتر آنها استفاده نمی کنید؟

 

ممکن است به هنگام خرید لباس از اینکه لباسی را خریده اید، کاملا راضی باشید اما هنگامی که به خانه برمی گردید و آن را پرو می کنید، کاملا از خریدتان پشیمان شوید.

 

کالین مگارو ( Colin Megaro ) فردی مشهور و معروف در سبک و مد در لس آنجلس است. او می گوید: «نگران نباشید. شما می‌توانید باز هم از لباس هایی که فقط در کمد لباس هایتان قرار داده اید، استفاده کنید و دوباره آنها را بپوشید.»

 

در اینجا هشت نکته به هنگام خرید لباس برایتان بیان شده است که توجه به این نکات در نهایت باعث می شود که شما از دیدن کمد لباس هایتان لذت ببرید و تمامی لباس های خود را دوست داشته باشید.

 

1. به مواد استفاده شده در الیاف پارچه دقت کنید

کارول دیویدسون، بنیانگذار مد و مشاور در نیویورک می گوید: «از خود بپرسید که آیا این لباس نیاز به مراقبت های ویژه هنگام استفاده و شست و شو دارد و مثلا اگر قرار است من ٣٠ دلار برای خرید این لباس هزینه کنم، آنگاه شست و شوی این لباس راحت است یا اینکه رنگ می دهد و شستن آن بسیار سخت است و این یک نشانه بر مطمئن‌بودن الیاف استفاده‌شده در آن است.

 

2. چروک شدن پارچه را امتحان کنید

برای اینکه مطمئن باشید که لباسی را که قرار است در طول روز به تن داشته باشید، به زودی چروک نمی شود باید برای چند ثانیه پارچه آن را در دست مچاله کنید و ببینید که به راحتی چروک می شود یا نه. به این ترتیب اگر به راحتی چروک نشد، از جنس پارچه استفاده شده در آن کاملا مطمئن می شوید و از این لحاظ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

 

راهنمای خرید لباس, نکته هایی برای خرید لباس

چند ثانیه پارچه را در دست مچاله کنید و ببینید که به راحتی چروک می شود یا نه

 

3. سعی کنید لباس را قبل از خرید پرو کنید

دل روسو (Del Russo) فعال در مد و سبک و شیوه زندگی در شهر نیویورک می گوید: «برخی از خانم‌ها فقط به هنگام خرید به مدل و اندازه لباس نگاه می کنند و بدون آنکه بخواهند آن را پرو کنند، آن را می خرند؛ اما این اشتباه است و باید سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که قابل پروکردن باشند و فروشنده اجازه پوشیدن آن را قبل از خرید به شما داده باشد تا هنگامی که به خانه برمی گردید و آن را می پوشید، از فرم لباس در بدنتان پشیمان نشوید.»

 

4. به رنگ ها و مدل لباس هایتان تنوع دهید

بسیاری از ما سبک و سلیقه و رنگ های مورد علاقه خود را به هنگام خرید اصلا تغییر نمی دهیم و وقتی به کمد لباس هایمان نگاه می کنیم، همه مدل ها و رنگ ها تکراری هستند و این باعث می شود که از لباس های خود زده شویم و بسیاری از آنها را نپوشیم. ملارگو می‌گوید: «قبل از اینکه به خرید بروید، به کمد لباس های خود نیم نگاهی بیندازید و آنها را در ذهن خود بسپارید تا در هنگام خرید لباس های تکراری تهیه نکنید.»

 

نکاتی برای خرید لباس,خرید لباس

قبل از خرید، به کمد لباس های خود نگاه کنید تا هنگام خرید لباس تکراری نباشد

 

5. به مدل لباس هم در تنتان دقت کنید

مهم نیست که به هنگام پوشیدن لباس جلوی آینه چه ژستی می گیرید بلکه باید عادی بایستید و آن را پرو کنید. استفانی پولی (Stephanie Poli) وبلاگ‌نویس مد و سردبیر تلویزیونی می گوید: «به هنگام پرو لباس باید یک نگاه اجمالی و در عین حال دقیق در آینه به لباس بیندازید و به کمک یک آینه کوچک پشت لباس را هم در تن خود ببینید و اگر وقت دارید، بهتر است دو سایز از آن را در بدن خود پرو کنید تا مطمئن باشید کدام یک بهتر است و از دیدن پشت لباس در بدنتان غافل نشوید.»
منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips8-buying2-clothes.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.