شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید میز تحریر

بهترین اخبار ایران و جهان

راهنمای خرید میز تحریر

۵۴۰ بازديد
مواردی که باید قبل از خرید میز تحریر در نظر بگیرید
قبل از اینکه برای خرید میز تحریر بروید، ابتدا از قبل یک‌سری موارد مهم را در نظر بگیرید و خواسته‌هایتان را اولویت‌بندی کنید. به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

هدفتان از خرید میز تحریر چیست؟

اگر فقط برای نامه‌نوشتن یا یک‌سری کارهای رسمی ساده از آن استفاده می‌کنید، یک میز نه‌چندان بزرگ که سازمان‌دهی نامه‌ها و قبوض در آن ممکن باشد کافی است. اما اگر می‌خواهید روی آن با لپ‌تاپ کار کنید یا پروژه انجام دهید، سطح کار باید بزرگ و مسطح باشد.

کجا می‌خواهید آن را قرار دهید؟

از قبل فکر کنید میز را کجا می‌خواهید قرار دهید. فضایی که قرار است میز را در آن بگذارید باید با اندازه و مدل آن متناسب باشد.

میز تحریرتان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ویژگی‌ها و امکانات میز تحریرتان را مشخص کنید. آیا می‌خواهید کشو داشته باشد یا کاملا ساده باشد؟ آیا می‌خواهید فضاهای تقسیم‌بندی‌شده داشته باشد که بتوانید کاغذها و وسایل را سازمان‌دهی کنید؟ آیا به خاطر فضای کوچک میز تحریر تاشو یا دیواری را ترجیح می‌دهید؟

حتما بخوانید: خرید میز ناهار خوری؛ گرد بخریم یا مستطیل؟
انواع میز تحریر را بشناسید
ازآنجاکه میز تحریر انواع و سبک‌های مختلفی دارد، قبل از خرید تصمیم بگیرید کدام یک می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. مثلا اگر قرار است روی آن رایانه بگذارید، باید میزی بزرگ و مسطح انتخاب کنید. اگر فضایی که دارید محدود است، باید دنبال گزینه‌های جمع‌وجور بگردید.

میز تحریر استاندارد؛ کاربردی در عین ظرافت
خرید میز تحریر - میز تحریر استاندارد
میز تحریر استاندارد شبیه میزهای ساده غذاخوری است
این میز در عین ظریف و زیبا بودن کاربردی هم هست. در بازار به شکل‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های متفاوتی موجود است و از مواد مختلفی آن را می‌سازند. سطح این میزها بزرگ و صاف است و بیشتر شبیه میز غذاخوری یا میزهایی هستند که در اتاق پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه قرار می‌دهیم. بسته به سبکی که دارد، ممکن است کشو داشته باشد یا نداشته باشد. میز تحریر استاندارد معمولا از چوب سخت درست می‌شود و ظاهر آن جذاب و کلاسیک است. می‌توانید آن را در هر نقطه از منزل که بخواهید قرار دهید.

میز منشی یا سکرتری؛ جمع‌وجور ولی بلند
خرید میز تحریر - میز تحریر سکرتری

این میزها به‌طورمعمول جمع‌وجورتر از انواع دیگر میز تحریر هستند، اما باز هم تنوع اندازه دارند. معمولا از چوب ساخته می‌شوند، سطح کار آن می‌تواند تاشو باشد و ممکن است کشو هم داشته باشد.

ویژگی تاشو بودن آن باعث می‌شود فضای کار میز به‌راحتی پنهان شود. این میزها معمولا بلند هستند، مخصوصا اگر نوع قفسه‌دار آن را بخرید. بنابراین مطمئن شوید آن را جایی قرار دهید که جلوی پنجره را مسدود نکند یا اگر چراغ دیواری دارید زیاد به آن نزدیک نباشد.

میز رول تاپ؛ برای ایمنی اسناد و پروژه‌ها
خرید میز تحریر - میز رول تاپ

میز رول تاپ درواقع نوعی پوشش رولی دارد که پروژه‌ها و اسناد شما را از دسترسی دیگران حفظ می‌کند. پوشش روی آن از بالای کابینت به پایین رول می‌شود. اندازه آنها می‌تواند جمع‌وجور یا استاندارد باشد.

این میزها ظاهری ظریف و شیک دارند. به‌طورکلی از چوب ساخته می‌شوند ولی معمولا با رنگ و جلا همراه است. محفظه داخلی این میز شامل ویژگی‌هایی مانند دراورهای کوچک، قفسه، شیار برای قراردادن کاغذ یا نگهدارنده پاکت نامه است.

برخی از انواع این میزها برای قراردادن رایانه و وسایل جانبی آن طراحی شده‌اند که مخصوصا اگر دوست ندارید کسی صفحه‌نمایش رایانه‌تان را ببیند مفید است.

میز تحریر دیواری و تاشو


کمبود فضا در بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌های کنونی باعث شده شرکت‌ها به طراحی میز‌ تحریر تاشو و دیواری روی بیاورند که کمترین فضا را اشغال می‌کنند. همانطور که از نام این مدل‌ها مشخص است میز تحریر دیواری به جای قرار گرفتن روی زمین روی دیوار نصب شده و بیشتر فضایی عمودی را شامل می‌شود.

میز تحریر تاشو هم روی دیوار نصب می‌شود اما معمولا فاقد قفسه است. زمانی که قصد استفاده از آن را ندارید می‌توانید با کمک لولاهای محکم سطح میز را به سمت دیوار تا کنید تا فضای بسیار کمتری را اشغال کند.

پرفروش‌ترین مدل‌های میز تحریر را ببینید
به جنس میز تحریر توجه کنید
میز تحریرها از مواد اولیه متنوعی درست می‌شوند. گاهی میز تحریر را فقط از یک ماده و گاهی از ترکیب دو یا چند ماده می‌سازند. انتخاب آنها به سلیقه خودتان بستگی دارد.

چوب؛ بادوام و کلاسیک
رایج‌ترین و محبوب‌ترین ماده‌ای که در ساخت میز تحریر کاربرد دارد، انواع چوب ازجمله چوب‌های مهندسی‌شده از جمله ام دی اف (MDF) و لمینت و نیز چوب سخت اصل است.

چوب‌های مهندسی‌شده از محصولات چوبی بازیافت‌شده تهیه می‌شوند. این مواد را با هم مخلوط می‌کنند و سپس با استفاده از گرما و فشار الیاف چوب را به یکدیگر می‌چسبانند و تخته‌ای چندلایه تهیه می‌کنند. یکی از پرکاربردترین این محصولات ام دی اف است. این محصول استحکام و انعطاف‌پذیری خوبی دارد.

ازآنجاکه از مواد بازیافتی تولید می‌شود، مقرون‌به‌صرفه‌تر از چوب‌های اصلی است ولی به‌همان اندازه مقاوم است و تاب برنمی‌دارد. میز تحریر ساخته‌شده از ام‌دی‌اف، مخصوصا اگر روکش شده باشد، از نظر ظاهری و حسی کاملا به چوب‌های سخت شباهت دارد.

خرید میز تحریر - میز ام دی اف
میزی با سطح ساخته شده از ام دی اف
لمینت یا اچ دی اف هم یکی دیگر از محصولات چوبی است که در آن لایه‌هایی از چوب و پلاستیک را با فشار زیاد به یکدیگر می‌چسبانند و سپس با رزین ترموسِت (که با حرارت سفت می‌شود) آنها را مهروموم می‌کنند. این ورقه مانند روکش روی میز تحریر ساخته‌شده از چوب مهندسی‌شده قرار می‌گیرد. لمینت کاملا بادوام و ضدلک است و به مراقبت خاصی نیاز ندارد.

خرید میز تحریر - میز اچ دی اف
میز ساخته شده از چوب مهندسی‌شده لمینت بسیار زیبا و شیک است
چوب اصل بادوام‌ترین ماده برای میز تحریر است. این چوب معمولا از تنه درختانی مانند کاج، ماهاگونی یا بلوط تهیه می‌شود. چوب اصل از محصولات چوبی مهندسی‌شده گران‌تر است. تصویر یک میز از چوب اصل را می‌بینید:

خرید میز تحریر - میز تحریر از چوب سخت
این میز از چوب اصل و محکم ساخته شده است
پلاستیک؛ سبک و ایمن
خرید میز تحریر - میز پلاستیکی
رنگ‌های شاد میز پلاستیکی کودکان را جذب می‌کند
معمولا میز تحریر پلاستیکی را برای کودکان می‌سازند. دلیلش این است که چوب سنگین است و ممکن است کودکان آن را روی خودشان برگردانند و آسیب ببینند. پلاستیک سبک است و هم می‌تواند وزن کودک را تحمل کند و هم اینکه اگر برگردد و روی کودک بیفتد به او آسیبی نمی‌زند. نکته دیگر اینکه رنگ‌های پلاستیک بسیار شاد و متنوع هستند و می‌توانند کودکان را جذب کنند
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.