چهارشنبه ۰۱ فروردین ۰۳

روش درامدزایی از یوتیوب

بهترین اخبار ایران و جهان

روش درامدزایی از یوتیوب

۴۸۸ بازديد
کسب درآمد همیشه لذت‌بخش است، مخصوصاً در کاری که به آن علاقه هم داشته باشیم. مثلاً کسب درآمد از یوتیوب که می‌توانیم تخصصی که داریم را در قالب ویدیوهایی روی یوتیوب منتشر کنیم و درآمد کسب کنیم. اما زمانی که در مورد درآمدزایی با یوتیوب صحبت می‌کنیم، پای کسب درآمد دلاری هم به میان می‌آید. اینکه می‌توانیم به صورت دلاری درآمدهای خیلی خوبی کسب کنیم. اما کسب درآمد از یوتیوب در ایران با چالش‌ها و مشکلاتی همراه است.

به دلیل اینکه برخی از سرویس‌های گوگل برای کشور ما تحریم شده و یوتیوب هم یکی از سرویس‌های بسیار خوب گوگل است، در نتیجه ما نمی‌توانیم به صورت مستقیم برای کسب درامد از یوتیوب اقدام کنیم که من سعی می‌کنم مواردی که نیاز باشد رو در ادامه توضیح بدم. هرچند در حال حاضر و در ایران، افراد زیادی هستند که به بحث کسب درآمد از یوتیوب روی آورده‌اند و اتفاقاً برخی از آن‌ها، به درآمدهای بسیار خوبی هم رسیده‌اند.

از یوتیوب می‌توان براساس روش‌های مختلفی درآمد کسب کرد که در بخش‌های پایانی، ۷ روش کسب درآمد از یوتیوب را هم توضیح می‌دهم تا بتوانید از این روش‌ها، درآمدزایی داشته باشید. اگر سؤالاتی مانند چگونه از یوتیوب درآمدزایی کنیم؟، چطور درآمدمان از یوتیوب را نقد کنیم؟، چطور بدون ساخت ویدیو از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟ و… در ذهن شماست، پس در ادامه با من در آکادمی الفبان همراه باشید و این مقاله‌ی جذاب و کامل را تا انتها ببینید. من سعی می‌کنم تمامی نکات مربوط به بحث کسب درامد یوتیوب رو توضیح بدم.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب فهرست محتوا نمایش فهرست
قدم‌های ابتدایی برای شروع کسب درامد از یوتیوب
برای کسب درآمد از یوتیوب، ابتدا لازم است که کارهایی را انجام دهید که در ادامه، مراحل آن را بررسی می‌کنیم.

۱. ابتدا ساخت اکانت در یوتیوب

اولین کار برای شروع، ساخت یک کانال در یوتیوب است که البته کار چندان سختی هم نیست. اما شما به محض ساخت کانال، نمی‌توانید در سیستم درآمدزایی یوتیوب عضو شوید. بلکه باید کارهایی را انجام دهید تا کانال‌تان، شرایط پذیرش را کسب کند که در بخش‌های بعد، به آن‌ها اشاره می‌کنم. همچنین اگر می‌خواهید در داخل ایران در یوتیوب ثبت‌نام کنید، باید نکاتی را رعایت کنید که در بخش‌های بعد به طور کامل توضیح می‌دهم.

۲. ساخت اکانت گوگل ادسنس

برای اینکه بتوانید سیستم درآمدزایی‌تان و درآمدهایی که کسب می‌کنید را مدیریت کنید، نیاز به ساخت اکانت در گوگل ادسنس (Google AdSense) دارید و در ادامه باید اکانت یوتیوب‌تان را به گوگل ادسنس‌تان متصل کنید. دقت کنید که برای ساخت حساب گوگل‌ادسنس، به آدرسی مشخص و همینطور حساب بانکی نیاز دارید. اما به دلیل تحریم، حساب بانکی و آدرس ایران را تأیید نمی‌کند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت و راهکاری را پیشنهاد می‌کنم.

۳. افتتاح حساب پی‌پال

در مرحله‌ی بعد، برای اینکه یوتیوب بتواند درآمدهایی که کسب می‌کنید را برای شما واریز کند، نیاز به یک حساب بانکی یا حساب پی‌پال دارید. البته دقت کنید که هر کدام از این‌ها، شرایط خاص خود را دارند. مثلاً شما نمی‌توانید از داخل ایران این حساب‌ها را مدیریت کنید، چون فوراً حساب شما بسته می‌شود و تمامی درآمدهای‌تان هم مسدود می‌شود. در ادامه هر چیزی که لازم باشد رو یاد می‌گیرید.



چرا یوتیوب به صاحبان کانال‌ها پول پرداخت می‌کند؟
همانطور که می‌دونید، یوتیوب یکی از سرویس‌های بزرگ گوگل محسوب می‌شود و گوگل‌ادز هم یکی دیگر از سرویس‌های گوگل است. سیستم تبلیغاتی گوگل یا همان گوگل‌ادز، تبلیغات شرکت‌های تبلیغ‌دهنده را هم در صفحه نتایج گوگل و هم در سرویس یوتیوب و بر روی ویدیوها نمایش می‌دهد. گوگل از راه تبلیغات، درآمد خیلی زیادی را کسب می‌کند و به همین دلیل، بخشی از درآمدی که از طریق تبلیغات کسب می‌کند را به کانال‌ها اختصاص می‌دهد.

این تبلیغات می‌تواند قبل از شروع ویدیو، در حین نمایش ویدیو یا در پایان ویدیو نمایش داده شود. البته تبلیغاتی که یوتیوب بر روی ویدیوها نمایش می‌دهد انواع دیگری هم دارد. مثلاً می‌تواند به صورت یک عکس، در گوشه‌ی ویدیو نمایش داده شود. به هر حال، سیستم کسب درآمد یوتیوب بخشی از درآمد خود را به کانال‌ها اختصاص می‌دهد که آن را در ادامه بررسی می‌کنیم.



مبنای پرداخت یوتیوب به چه صورت است؟ چنددرصد را به شما می‌دهد؟
گوگل برای هر تبلیغاتی که نمایش می‌دهد، مبالغ مختلفی را از شرکت‌های تبلیغ‌دهنده دریافت می‌کند. هر شرکتی که پول بیشتری برای یک موضوع پرداخت کند، گوگل هم ابتدا تبلیغات آن شرکت را نمایش می‌دهد. مثلاً ۲ شرکت در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که قصد دارند در سرویس یوتیوب تبلیغ کنند. گوگل در اینجا به شکل مزایده‌ای عمل می‌کند و هر کدام که پول بیشتری برای (مثلاً ۱۰۰ کلیک یا چندهزار نمایش) پرداخت کند را در اولویت قرار می‌دهد و تبلیغات آن‌ها را زودتر نمایش می‌دهد.

حال یوتیوب درصدی از این تبلیغات را خودش برمی‌دارد و درصدی را هم به حساب کانال‌ها پرداخت می‌کند. اما چند درصد؟ گوگل ۵۵ درصد از پول هر ۱۰۰۰ نمایش تبلیغ را به کانال‌ها می‌دهد و ۴۵ درصد باقی‌مانده هم متعلق به خود گوگل است. این درصدها، در حال حاضر برای همه کانال‌ها یک‌سان است و تفاوتی با هم ندارند. این مورد رو با مثالی ادامه می‌دم.

فرض کنید یوتیوب، برای نمایش ۱۰۰۰۰ بار تبلیغ بر روی ویدیوها، مبلغ ۱۰۰ دلار دریافت کرده است. اگر ۱۰۰۰ بار از آن بر روی ویدوهای شما نمایش داده شود، در اینجا ۱۰ درصد از آن، یعنی ۱۰ دلار به خود شما و یوتیوب تعلق می‌گیرد. یوتیوب ۵.۵ دلار را به شما می‌دهد و ۴.۵ دلار باقی‌مانده هم برای خود یوتیوب است.



پیشنهاد ویژه دانلود: دانلود رایگان دوره بهترین ایده‌ساخت کسب‌وکار اینترنتی



هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چند دلار؟ محاسبه تعرفه درآمد از یوتیوب
این مورد رو در سایت‌های زیادی دیدم که اشتباه مشخص شده است. اینکه مقدار درآمد مشخصی رو برای هر ۱۰۰۰ بازدید ویدیوها درنظر می‌گیرند. در بسیاری از مقالات سایت‌ها می‌بینیم که گفته می‌شود یوتیوب، در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید ویدیوهای کانال شما، بین ۲ تا ۷ دلار به شما پول می‌دهد. اما این مورد کاملاً اشتباه است. من به طور کامل در این مورد تحقیق کرده‌ام و همچنین با چند یوتیوبر ایرانی صحبت کردم و اون‌ها گفتند که نمی‌توان برای این مورد، رقم مشخصی را تعیین کرد. یوتیوب ملاک‌های مختلفی را درنظر می‌گیرد. ادامه‌ی این مبحث رو حتماً بخونید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.