پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

بهترین مانیتور گیمینگ

بهترین اخبار ایران و جهان

بهترین مانیتور گیمینگ

۵۴۳ بازديد
بهترین مانیتور مخصوص بازی نیز باید بتواند مکملی برای کارت گرافیک شما باشد. از این گذشته، اگر یک مانیتور متوسط رو به پایین خریداری کنید، کارت گرافیک جدید شما نمی‌تواند توانایی واقعی خودش را نشان دهد. به‌همین، شما با هزینه‌ی زیادی که روی کارت گرافیک خود می‌گذارید، باید حتما خرید یک مانیتور مناسب را نیز در نظر داشته باشید. خرید مانیتور، برنامه‌ای برای فردای گیمینگ شما است و اگر هم قصد ارتقا قطعه کارت گرافیک خود را دارید، باید خرید یک مانیتور با قابلیت پخش 1440p و بالاتر را در نظر داشته باشید. در همین راستا دیگر خرید یک مانیتور 1080p نمی‌تواند ارزش چندانی داشته باشد.

بهترین مانیتور گیمینگ

بازی‌های 4K در حال تبدیل شدن به یک واقعیت هستند و هم‌اکنون قابلیت دسترسی بیشتری در صنعت بازی‌های ویدیویی پیدا کرده‌اند. انویدیا RTX 3080 سری RX 6000 AMD نرخ فریم بالایی را در این رزولوشن مورد نظر ارائه می‌دهند. اگرچه قرار گرفتن در چنین مسیری می‌تواند گران قیمت باشد و در واقع انتخاب یک گزینه‌ی مناسب هم کار چندان آسانی نخواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید که هزینه‌ی متعادلی را در این راه قرار دهید، ما همچنان مانیتورهای 1440p در ۱۴۴ هرتز را هدف معقولی برای بازی‌های رایانه‌ای می‌دانیم و خرید آن‌ها را توصیه می‌کنیم. این مانیتورها عملکرد بسیار عالی را همراه با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر واقعا قصد دارید که خودتان را برای گیمینگ در آینده آماده کنید، خواهید دید که کیفیت 4K در ۱۴۴ هرتز می‌تواند در بازار مانیتورها بسیار عالی به نظر برسد.

المان‌های دیگری هم وجود دارد که باید آن را در نظر داشته باشید. اگر قصد دارید که نسبت ابعادی گسترده‌ای را برای مانیتور خود در نظر داشته باشید و زیبایی واقعی را به‌صورت بصری هنگام بازی کسب کنید، می‌توانید کمی بیشتر هزینه کرده و مانیتور بزرگ‌تری را تهیه کنید. اگر یک گیمر رقابتی هستید که سرعت را بیش از هر چیز دیگری در مانیتور خود ترجیح می‌دهید، شاید این سوال برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد که چه نرخ تازه‌سازی برای مانیتور باید در نظر گرفته شود؟ اگر هم کمی می‌توانید هزینه‌ی بیشتری برای یک پنل IPS پرداخت کنید، این لذت برای شما دوچندان خواهد شد. البته در غیراینصورت می‌توانید به فناوری VA tech نیز بسنده کنید.

بهترین مانیتورهای گیمینگ
در ادامه قصد داریم که چند مانیتور خوب و کاربردی را در این زمینه به شما معرفی کنیم که می‌توانند گزینه‌های خوبی در بازار باشند.

لیست کامل مانیتورها:

مانتیور گیمینگ الجی مدل LG 27GN950-B
مانیتور مخصوص بازی گیگابایت Gigabyte G27Q
مانیتور Pixio PX277 Prime
مانیتور ایسر Acer Predator X38
مانیتور گیمینگ ROG STRIX XG17AHPE Portable Monitor
مانیتور بازی Alienware 25 AW2521HF
مانیتور ROG Swift PG259QN
مانیتور C27F390 4ms FreeSync Full HD Curved LED Monitor
مانیتور VP28UQG 28 Inch 4K UHD Gaming Monitor


بهترین مانیتور گیمینگ

۱. مانتیور گیمینگ الجی مدل LG 27GN950-B
بازی 4K هم‌اکنون قابلیت دسترسی بیشتری پیدا کرده است. شما برای دستیابی به نرخ فریم مناسب در چنین وضوح بالایی، به مقدار بسیار بالایی از قدرت نیاز دارید. اما اگر مانند کارت RTX 3080 جدید، قصد دارید که بهترین قدرت کارت گرافیک خریداری شده را دریافت کنید، این رویا با چنین مانیتوری می‌تواند به حقیقت تبدیل شود.

LG UltraGear اولین مانیتور مخصوص بازی است که با وضوح 4K و پنل IPS ارائه شده است و به درستی می‌تواند توان کارت گرافیک نسل بعدی شما را نیز به نمایش گذارد. این مانیتور، ۲۷ اینچی از فناوری HDR بهره برده و می‌تواند نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی را به نمایش گذارد. میزان پاسخ این مانیتور در حد ۱ میلی ثانیه بوده و به‌نوعی به‌عنوان یک مانیتور 4K قدرت وحشیانه‌ای در اختیار شما خواهد گذاشت. آن‌چیزی که در مورد این مانیتور بسیار چشم‌گیر است، فناوری نانو IPS آن است که طیف رنگی بسیار گسترده‌ای را در اختیار شما گذاشته و زاویه دید خوبی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ + بررسی ۱۱ مدل موس مخصوص بازی

مانیتور LG 27GN950-B یک پنل فوق‌العاده با کیفیت به شما خواهد داد که تصویر نفیسی را به نمایش می‌گذاد. این مانیتور IPS با وجود قابلیت HDR کمتری که دارد، رنگ‌های زیبا همراه با کنتراست بالا را در بازی‌ها ارائه می‌دهد. G-Sync می‌تواند تصاویر پایدار و صافی را در بازی‌ها برای شما فراهم کند و سرعت تازه‌سازی سریع و زمان پاسخ‌گویی مناسبی را نیز در اختیار بازیکن قرار خواهد داد.

بهترین مانیتور گیمینگ

۲. مانیتور مخصوص بازی گیگابایت Gigabyte G27Q
مانیتور Gigabyte G27Q ثابت می‌کند که شما برای یک نمایشگر مناسب IPS 1440p نیازی به صرف هزینه‌ی بالا ندارید. این مانیتور ۳۳۰ دلاری گیگابایت، اندازه‌ی ۲۷ اینچی داشته و ویژگی‌های بسیار بالایی را در اختیار شما می‌گذارد. اما مهم‌تر از همه، رنگ‌ها غنی بوده و گیم‌پلی روان‌تری را در بازی‌ها تجربه خواهید کرد. نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی بوده و صدمه‌ای هم در بازی‌های مختلف نخواهد داشت. مانیتور Gigabyte G27Q با یک تصویر واضح و زنده می‌تواند برتری محسوسی نسبت به مانیتورهای دیگر داشته باشد. ویژگی‌های اضافی کاملا مفیدی در این مانیتور وجود دارد و شما امکانات بسیار بیشتری از پولی که می‌پردازید، از آن دریافت خواهید کرد.

روی کاغذ، مانیتور Gigabyte G27Q یک انتخاب بسیار ساده است. این محصول از یک صفحه نمایش تخت و ۲۷ اینچی همراه با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی تشکیل یافته است. طراحی این مانیتور چندان در محیط‌های اداری جلب توجه نخواهد کرد و بنابراین به‌صورت همه کاره می‌توانید از آن استفاده کنید. درواقع این یک مانیتور گیمینگ مناسب است که لذت استفاده از آن برای خریداران فراهم خواهد شد. این محصول از یک پنل پر زرق و برق استفاده می‌کند و جنب و جوش بیشتری برای رنگ‌هایش فراهم شده است. مانیتور دارای قابلیت HDR بوده و بسیاری از ویژگی‌های مفید برایش طراحی شده است که برای افزایش لذت بازی کردن مخاطبین مناسب خواهد بود.

بهترین مانیتور گیمینگ

۳. مانیتور Pixio PX277 Prime
Pixio PX277 Prime از همان امکاناتی برخوردار است که از یک مانیتور گیمینگ خوب انتظار داریم. این محصول از یک پنل ۲۷ اینچی 1440p تشکیل یافته است که فریم‌هایی با سرعت ۱۶۵ هرتزی پایدار را ارائه می‌دهد. این مانیتور از یک فناوری FreeSync نیز استفاده می‌کند که به تجربه بازی بدون ایراد توسط کارت‌ گرافیک سیستم کمک خواهد کرد. مانیتور با هر کارت گرافیکی سازگار است و صفحه نمایش آن نیز با داشتن سیستم ضد تابش خیره کننده، می‌تواند برای محیط‌هایی با نور زیاد مناسب باشد. حاشیه نازک این مانیتور نیز همراه یک امتیاز مثبت نسبت به دیگر مانیتورها بوده است.

بزرگ‌ترین نقطه‌ی تبلیغاتی این مانیتور، قیمت پایین آن است. مانیتور Pixio PX277 Prime یک گزینه‌ی عالی به‌عنوان یک محصول ارزان قیمت است و کسانی که به‌دنبال صفحه نمایش بزرگ‌تر با نرخ تازه‌سازی بالا هستند و نمی‌خواهند پول زیادی را برایش صرف کنند، می‌توانند به‌صورت جدی نگاهی به این گزینه داشته باشند.

اگرچه، کیفیت ساخت این محصول به اندازه یک صفحه نمایش با مشخصات بالاتر، چندان مناسب نیست و مقاوم بالایی را در آن نمی‌توانیم شاهد باشیم. پنل مانیتور Pixio PX277 Prime برای یک گیمر حرفه‌ای مناسب نیست. درواقع گیمری که بدش نمی‌آید یک مانیتور بالارده داشته و عملکرد بالایی نیز از آن دریافت کند، چندان نمی‌تواند روی این مانیتور حساب ویژه باز کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.