چهارشنبه ۰۱ فروردین ۰۳

خرید گاز رومیزی

بهترین اخبار ایران و جهان

خرید گاز رومیزی

۴۹۳ بازديد
انواع اجاق گاز رومیزی
ابتدا بهتر است یک مرور سریع بر روی انواع گازهای صفحه‌ ای داشته باشیم. به طور کلی گازهای رومیزی در ۳ نوع صفحه‌ای گازسوز، الکتریکی (برقی) و القائی دسته‌بندی می‌شوند. خرید اجاق گاز رومیزی

۱. اجاق صفحه‌ای گازی
برای حرارت و پخت‌وپز با قدرت بالا، اجاق صفحه‌ای گازسوز بهترین انتخاب است. این مدل‌ها حتی برای سرآشپزهای حرفه‌ای خانگی کاملا مناسب هستند. زیرا درجه حرارت‌ بالا و قابلیت کنترل سریع، برای پخت و پز حرفه‌ای را به‌خوبی ارائه می‌دهند. این مدل با اتصال به گاز شهری کار می‌کند. اگر در آشپزخانه خود لوله گاز مناسب ندارید، ممکن است نیاز به مدل دیگری داشته باشید. البته در کشور ما با توجه به بستر مناسب اتصالات گازی این احتمال بعید به نظر می‌رسد و پرکاربردترین مدل گاز رومیزی در کشور همین نوع گازسوز است.

گاز رومیزی استیل البرز
۲. گاز صفحه ای الکتریکی
گازهای برقی همان‌طور که از نامشان پیداست توسط برق گرم می شوند و نیازی به اتصال گاز ندارد. در مدل‌های الکتریکی شعله مستقیم وجود ندارد و حرارت از طریق المنت‌ها به غذا انتقال پیدا می‌کند. این مساله باعث ایمنی بیشتری در این مدل‌ها می‌شود. در گازهای برقی پیشرفته‌تر، شما می‌توانید درجه حرارت دلخواهتان را در هر زمان تعیین کنید. بسیاری از افراد طرفدار پروپاقرص طراحی مینیمال و راحتی گاز صفحه ای برقی هستند. هرچند باید توجه کنید که گازهای برقی نسبت به مدل‌های گازی برای گرم شدن به کمی زمان احتیاج دارند.

گاز صفحه ای برقی
۳. گاز صفحه ای القائی
برای افزایش قدرت آشپزی، کنترل حرارت و ایمنی بیشتر، ممکن است به دنبال خرید یک گاز صفحه‌ای القائی باشید. در این مدل از خاصیت الکترومغناطیس استفاده می‌شود، یعنی انتقال حرارت به کمک یک میدان مغناطیسی بین ظرف و شعله اجاق انجام می‌شود. با توجه به این خصوصیت، فقط از ظرف‌های رسانا می‌توان برای پخت‌وپز روی گازهای القائی استفاده کرد.

درجه حرارت در گازهای القائی درست مانند مدل‌های الکتریکی قابل تنظیم است به علاوه این نوع از گازها سریعتر از گازهای الکتریکی گرم می‌شوند. خطر آتش سوزی در گاز القائی به طور قابل توجهی پایین است . به جز قسمت شعله سایر بخش‌های گاز همیشه سرد است و با تماس دست هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی‌شود. در کنار همه‌ی این مزایا باید بگوییم که گازهای لوکس القائی قیمت بالایی دارند و گزینه مناسبی برای یک خرید به‌صرفه نیستند.

گاز رومیزی برقی القائی
چرا گاز رومیزی بهترین انتخاب است؟
گاز رومیزی اولین انتخاب برای بسیاری از افراد است. اگر شما هم می‌خواهید راجع به انتخاب نوع گاز برای منزلتان مطمئن شوید بهتر است مزیت‌های زیر را با هم بررسی کنیم:

گاز صفحه‌ای بهترین گزینه برای واحدهای آپارتمانی و آشپزخانه‌های کوچک است. این گازهای پیشرفته نسبت به مدل‌های قدیمی حجم کمتری را اشغال می‌کنند و حمل‌ونقل بسیار ساده‌ای دارند. به علاوه از بخش زیرین گاز می‌توان برای نصب کابینت و کشو استفاده کرد.
انتخابی امن‌تر هستند، مخصوصاً اگر در خانه کودک خرسال داشته باشید. با تکنولوژی به کار رفته در گاز صفحه ای، خطر آتش سوزی به شدت کاهش می یابد.
توان حرارتی بالایی دارند و انتخاب بسیاری از سرآشپزهای حرفه‌ای می‌باشد. با فناوری نوین، غذا در گازهای صفحه‌ای بسیار سریع‌تر طبخ می‌شود. شما می‌توانید درجه حرارت را به سرعت افزایش یا کاهش دهید که یک عامل بسیار کارآمد در صرفه‌جویی از انرژی است.
طراحی ظاهری بسیار شیک و جذابی دارند. با تنوع فوق‌العاده‌ی گازهای صفحه‌ای دست شما در انتخاب مدل و طرح بسیار باز است.
همانطور که در بخش انواع گاز رومیزی توضیح دادیم چه از نظر کیفیت و چه از نظر توان حرارتی بالا، اجاق رومیزی گازسوز بهترین انتخاب است. به‌خصوص با توجه به منابع گازی کشور ما این مدل نسبت به مدل‌های برقی رایج‌تر می‌باشد.

در خرید گاز رومیزی به چه نکاتی توجه کنیم؟
گازهای رومیزی را می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داد. از نظر جنس صفحه، توان و قدرت، داخلی یا خارجی بودن و… برای اینکه به درک درستی از انواع مدل‌ها برسید، در ادامه مقایسه‌های مختلفی را برایتان آماده کرده‌ایم.

جنس صفحه گاز رومیزی
۱. جنس صفحه
یک عامل مهم در انتخاب گاز رومیزی جنس صفحه است. نوع صفحه هم در ظاهر و زیبایی گاز شما تاثیر گذار است هم در کارایی آن. اکثر گازهای موجود در بازار در دو نوع استیل و شیشه‌ای تولید می‌شوند.اگر بحث سلیقه در انتخاب مدل استیل و شیشه را کنار بگذاریم، هنگام خرید باید حتما به ۲ عامل مهم کیفیت بدنه و تمیز کردن توجه داشت:

از نظر دوام و ماندگاری، هم گاز رومیزی استیل و هم نوع شیشه‌ای مناسب هستند. شاید نگران باشید که گاز رومیزی شیشه ای در طول زمان ترک بردارد، بگذارید خیالتان را راحت کنیم که این مورد تصوری اشتباه است. بسیاری از برندهای مشهور داخلی و خارجی مدل‌های شیشه‌ای خود را با حداکثر مقاومت و ضربه پذیری بالا طراحی و تولید می‌کنند. در واقع حرارت زیاد در حین پخت غذا باعث خرابی و آسیب به صفحه نمی‌شود. تنها نکته‌ای که لازم است رعایت کنید عدم سوراخ کردن صفحه شیشه‌ای گاز، با دریل یا هر وسیله دیگری است.
از نظر تمیز کردن باید گفت که مدل‌های استیل معمولاً لکه مواد غذایی، گرد و خاک و سایر کثیفی‌ها را دیرتر نشان می‌دهند و به تمیز کردن روزانه نیاز ندارند. البته با وجود دیر لکه گرفتن، تمیز کردن صفحات استیل کمی دشوار است و اغلب کار با یک دستمال ساده حل نمی‌شود! برای نظافت می‌توانید از پارچه نرم و سرکه استفاده کنید و آن را به آرامی روی صفحه بکشید. گاز رومیزی شیشه‌ای ظاهری لوکس و زیبا دارد، ولی لکه و مواد غذایی سریعاً بر روی آن‌ها دیده می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای مدل‌های شیشه‌ای، تمیزکاری بعد از هر بار پخت غذا را در دستور کار خود قرار دهید.
۲. توان حرارتی
عامل مهم دیگر در خرید گاز رومیزی قدرت و توان حرارتی است. هرچه توان حرارتی بالاتر رود زمان پخت غذا کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه آشپزی سریع و دلچسبی را تجربه خواهید کرد. انتخاب میزان قدرت گاز رومیزی تا حد زیادی با مصرف شما ارتباط دارد؛ اگر خوانواده پر جمعیتی دارید، مهمان‌های زیادی در خانه شما رفت‌وآمد می‌کنند و برای تمام وعده‌ها از غذاهای گرم استفاده می‌کنید، مصرف بالایی دارید و به یک گاز با قدرت و تعداد شعله‌های زیاد نیاز دارید. در غیر این‌صورت هیچ احتیاجی به صرف هزینه اضافی نیست و یک گاز با ۳ شعله متوسط برای شما کافی است. برای درک بهتر ۳ مدل از گازهای پرطرفدار را با هم بررسی کنیم:

برای مصارف زیاد

یکی از پرقدرت‌ترین گازهای رومیزی مدل S-6121 از برند استیل البرز است. این گاز کاملا مناسب آشپزی در حجم بالا است. ۶ شعله دارد که دو عدد از آن‌ها شعله پلوپز با توان بسیار بالای ۴ کیلو وات، دو شعله شف با توان ۳.۵ و ۲.۵ کیلو وات ودو شعله کوچک‌تر با توان‌های ۱ و ۱.۹ کیلو وات است. این گاز دارای تجهیزات گازسوز شرکت معتبر DEFENDI و ترموکوپل فوق سریع شرکت ORKLI اسپانیا است. با بیش از %۶۰ راندمان حرارتی رتبه A مصرف انرژی را دارد و ۱۸ ماه گارانتی شرکت استیل البرز پشتوانه کیفیت و کارایی این گاز صفحه‌ای جذاب می‌باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.